Iepazīstināšana ar vitrāžu vizuālās mākslas stundās 7.klasē
Author
Lēnerte-Šteina, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir Iepazīstināšana ar vitrāžu vizuālās mākslas stundās 7. klasē. Manu, kā autores uzmanību piesaistīja tik senais, bet reizē tik neiepazītais monumentālās mākslas veids – vitrāža, kas pamudināja iepazīstināt arī skolēnus ar šo mākslas veidu. Mūsdienu modernā pasaule liek piemirst par vitrāžu nozīmīgumu un krāšņumu, taču veicot pētījumu esmu pierādījusi, ka pusaudžu periodā ar daudzveidīgiem uzdevumiem ir iespējams sekmīgi iepazīstināt skolēnus ar šo mākslas veidu. Esmu izpētījusi vitrāžu vēsturisko attīstību gan Latvijā, gan pasaulē, sākot ar viduslaiku periodu līdz pat mūsdienām, kā arī klasiskās vitrāžas izgatavošanas tehniku. Izpētīju pusaudžu vecumposma īpatnības, kas ļāva izvēlēties piemērotākās mācību metodes. Ņemot vērā pusaudžu vēlmi eksperimentēt un izmantojot izvēlētās mācību metodes, diplomdarbā esmu aprakstījusi, secīgu un saistošu uzdevumu kopu, kas ļauj skolēniem iepazīt vitrāžas mākslu, tajā izmantotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus un izgatavošanas tehniskos paņēmienos, izmantojot pieejamos materiālus. Mācību uzdevumu kopu esmu realizējusi praksē un izvērtējot mācību procesu esmu pierādījusi, ka skolēni ir iepazīstināti ar monumentālās mākslas veidu – vitrāža. The theme of Diploma work is “Presentation with stained glass at Art lessons in class 7”. As author, my attention was attracted by so ancient, but at the same time so un-known monumental form of art - stained glass that prompted me to familiarize the students with this art form. Our modern world makes forget about the significance and richness of the stained glass. Making this research, I have proved that it is possible successfully to introduce students with this art form using various tasks in teenage period. I have studied the historical development of the stained glass both in Latvia and in the world, starting from the medieval period till nowadays, as well as the manufacturing technique of the classic stained glass. I also studied the characteristics of the adolescent age group that allowed me to select appropriate teaching methods. Using the selected methods of teaching, in my diploma work I have written sequential and captivating set of tasks taking into account the teenagers desire to experiment. This set of tasks allows students to learn about the art of stained glass, the used artistic means of expression and manufacturing techniques in it using available materials. I have realized these training set of tasks in practice. Evaluating the learning process I have proved that students are introduced to the type of the monumental art - stained glass.