Radošās rakstīšanas un teksta sacerēšanas uzdevumu izmantošanas iespējas latviešu valodas stundās 2. klasē
Author
Bulloka, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā apskatīta viena no skolēnu radošās darbības formām – radošā rakstīšana un tekstu sacerēšana. Tā mērķis ir izpētīt radošās rakstīšanas un tekstu sacerēšanas veicināšanas iespējas latviešu valodas stundās 2. klasē, izveidojot un aprobējot daudzveidīgu radošu rakstīšanas un teksta sacerēšanas uzdevumu kopu. Sniegtas pedagoģijas klasiķu un latviešu valodas metodiķu atziņas par radošās rakstīšanas nozīmi sākumizglītības posmā. Izpētīti tās problēmaspekti, apzināti radošās tekstveides prasmju apguves metodiskie risinājumi. Analizēti skolēnu radošie darbi un attieksme pret radošo darbību. Diplomdarbam ir plaša pielikumu daļa, kurā ietverta radošās rakstīšanas uzdevumu kopa, darba lapas un literāro tekstu fragmenti. Aprobācijas laikā konstatēts, ka 2. klasē ir daudzveidīgas iespējas radošās rakstīšanas veicināšanai. This diploma paper looks at one of the pupil’s creative work forms - creative writing and storytelling. Its’ purpose is to study opportunities to promote creative writing, and storytelling in Latvian language classes Grade 2 by creating and approbating a set of diverse creative writing, and storytelling tasks. It looks at the views of pedagogical classics and Latvian language methodologists on the role of creative writing in primary education. The diploma paper studies the problems and identifies the problem solutions in different creative writing teaching methods. The diploma has a wide appendix, which contains a set of various creative writing tasks, worksheets and literary passages. During the pilot it is found that there are various opportunities to promote creative writing and storytelling in Latvian language classes Grade 2.