Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltuze, Anika
dc.contributor.authorKuļikovska, Solvita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-05T02:01:50Z
dc.date.available2016-02-05T02:01:50Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51975
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31562
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, vai un kādas ir sakarības starp māšu emociju regulāciju un pirmsskolas vecuma bērnu emociju regulācijas un uzvedības problēmu novērtējumu. Pētījumā piedalījās mātes (N=103, M=31,28), kurām ir bērni vecumā no 3 līdz 5,11 gadiem, no kurām 50 ir meiteņu (M=3,66) mātes un 53 – zēnu (M=3,85) mātes. Pētījumā tika izmantota Pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības novērtējuma anketa (1,5-5 gadi), vecāku forma (Child Behavior Checklist (CBCL) for ages 1½ to 5, Caregiver Report Form, Achenbach & Rescorla, 2000), kuru Latvijā adaptējušas S. Sebre un I. Skreitule-Pikše (2008), Emociju regulācijas novērtējuma skala (Emotion Regulation Rating Scale, Carlson & Wang, 2007), kas darba ietvaros tika tulkota latviešu valodā, un Emociju regulācijas aptauja (Emotion Regulation Questionnaire (ERQ), Gross & John, 2003), kuras sākotnējo adaptāciju veica M. Morozova (2011). Pētījumā tika konstatētas statistiski nozīmīgas saistības starp dēlu māšu kognitīvās pārvērtēšanas stratēģiju un dēlu emociju regulācijas novērtējumu, un statistiski nozīmīgas negatīvas saistības starp dēlu māšu kognitīvās pārvērtēšanas stratēģiju un dēlu internalizētās uzvedības – trauksmes/depresijas un noslēgšanās, novērtējumu. Statistiski nozīmīgas atšķirības tika konstatētas bērnu uzmanības problēmu aritmētisko vidējo novērtējumā.
dc.description.abstractThe goal of this research was to investigate the associations and differences between maternal emotion regulation and mother-reported preschool children emotion regulation and behavior problems. Mothers of preschool children (N=103, M=31,28) ages 3-5,11 (50 girls’ mothers (M=3,66), boys’ mothers (M=3,85)) were asked to fill questionnaires: Child Behavior Checklist (CBCL) for ages 1½ to 5, Caregiver Report Form, Achenbach & Rescorla (2000), (adaptation in Latvia, Sebre & Skreitule-Pikše, 2008), Emotion Regulation Rating Scale, Carlson & Wang (2007), (translation in Latvian as a part of this research) and Emotion Regulation Questionnaire (ERQ), Gross & John (2003), (initial adaptation in Latvija, Morozova, 2011). Results showed positive association between boys maternal emotion regulation strategy Cognitive Reappraisal ratings and mother-reported boys emotion regulation, and negative associations between sons’ mothers Cognitive Reappraisal ratings and mother-reported boys internalizing behaviour specifically anxiety/depression and withdrawal. Results showed differences between mother-reported children attention problems.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērnu emociju regulācija
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērnu uzvedības problēmas
dc.subjectmātes emociju regulācija
dc.subjectmātes novērtējums
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu emociju regulācijas un uzvedības problēmu novērtējuma saistība ar mātes emociju regulāciju
dc.title.alternativeMothers’ Reports of Emotion Regulation and Behaviour Problems in Preschool Children and their Associations with Mothers’ Emotion Regulation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record