Starppersonu komunikācijas veida saistība ar pusaudžu pašvērtējumu un vientulības izjūtu
Автор
Kreitūze, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gaitniece-Putāne, Anda
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vai pusaudžu komunikācija ir saistīta ar pusaudžu pašvērtējumu un vientulības izjūtu. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izmantota Rozenberga pašvērtējuma skala, (Rosenberg Self-Esteem Scale, Rosenberg, 1965), UCLA vientulības skala, (The Revised UCLA Loneliness Scale, Russell, Peplau, & Cutrona, 1996). Komunikācijas izpētei tika izmantota Interpersonālās komunikācijas skala, (Interpersonal Communication Inventory, Millard & Bienvenu, 1971 Interpersonal Communication Inventory, Millard & Bienvenu, 1971). Lai noskaidrotu pusaudžu demogrāfiskos rādītājus, darba autore izveidoja anketu, kurā tika noskaidrots pusaudžu vecumu un dzimumu. Darbā ir aplūkotas dažādas teorijas, kurās izskaidro pašvērtējuma nozīmi pusaudžu gados un komunikācijas nozīmi. Galvenās darba teorijas ir Es- koncepcija, Maslova vajadzību teorija, kognitīvā disonanses teorija, sociālās apmaiņas teorija. The aim of study is to find out adolescent communication connection with adolescent self-esteem and a sense of loneliness. In the study was used Rosenberg self- esteem scale, (Rosenberg Self- Esteem Scale, Rosenberg, 1965), UCLA loneliness scale, ( The Revised UCLA Loneliness Scale, Russell Peplau & Cutrona, 1996). Communication research was used Interpersonal communication scale, (Interpersonal Communication Inventory, Millard & Bienvenu, 1971). The author created demographic form to find out teenager age and gender. In the study ar view theories wich explain the self esteem importance in adolescence and the role of communication. The main working theories ir self concept, Maslow theory , cognitive disonanse theory and social exchange theory.