Nevalstiskās organizācijas "Centra Dardedze" sociālo reklāmas kampaņu video materiālu vēstījuma un auditorijas uzmanības piesaistošo elementu analīze
Author
Kolbina, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Nevalstiskās organizācijas "Centra Dardedze" sociālo reklāmas kampaņu video materiālu vēstījuma un auditorijas uzmanības piesaistošo elementu analīze” tika analizētas nevalstiskās organizācijas "Centrs Dardedze" seši sociālo reklāmu video materiāli. Analīze balstās uz reklāmas vizuālo vēstījumu un auditorijas uztveres izpēti. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt "Centrs Dardedze" reklāmas kampaņas, noskaidrot kā un ar kādiem paņēmieniem konkrētās sociālās reklāmas cenšas mainīt auditorijas viedokli un rīcību. Aizvien biežāk medijos tiek dzirdēts par vardarbību ģimenē, kas neaprobežojas ar fizisku vardarbību, bet arī emocionālu. Šī iemesla dēļ rodas problēmjautājums: vai auditorija uztver vizuālos vēstījumus un vai tie auditorijai ir nodevuši pilnīgu sociālās problēmas atspoguļojumu, lai veicinātu sabiedrības uzvedības maiņu. Darba teorētiskā bāze balstās uz sociālās reklāmas jēdziena, semiotikas un vizuālā vēstījuma un to elementu izskaidrošanu. Empīriskajā daļā tiks izmantotas divas kvalitatīvās pētniecības metodes – kontentanalīze un fokusa grupas intervija. Pētījums liecina, ka auditorija uztver tikai mazu daļu no reklāmā pielietotajiem vizuālajiem elementiem, tomēr tā uztver zīmes un simbolus ar kuru palīdzību tiek nodots galvenais vēstījums. Bachelor theses „Social advertising video campaigns message analysis and methods of attracting attention in Latvian non-governmental organization "Centrs Dardedze"” is analyses of non-governmental organization "Centrs Dardedze" six social advertising videos. The analysis is focused on the ad message and the visual perception of audience research. The goal of bachelor thesis is to study "Centrs Dardedze" advertising campaign, to determine what method is used in visual communication to change audience’s views and actions in social advertising. More often from media is heard information about domestic violence, which is not limited to physical violence, but also emotional. For that reason follows proposition: does the audience perceives the visual messages, and if they have transmitted a complete reflection of the social problems to promote public behavior change. The theory is based on the concept of social advertising, semiotics, and visual narrative. In the empirical part of the research I will use two qualitative methods - content analysis and focus group interview. The research shows that the audience perceives only a small part of visual elements, but it detects signs and symbols through which is transferred to the main message.