Show simple item record

dc.contributor.advisorKučs, Artūrs
dc.contributor.authorZilgalve, Kate
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-09T02:01:26Z
dc.date.available2016-02-09T02:01:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other46447
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31688
dc.description.abstractLai arī pasaulē ir bijušas neskaitāmas lietas un pētījumi, kas vērsuši uzmanību uz Otrā pasaules kara laikā zagto mākslas darbu atgriešanu to sākotnējiem īpašniekiem, tas galvenokārt ir attiecināms uz mākslas darbiem, ko Rietumeiropā cenzējusi vai konfiscējusi nacistiskā armija. Mazāk ir zināms par Padomju armijas veiktajām mākslas darbu zādzībām un zādzībām Austrumeiropā. Apzinoties limitēto informācijas apjomu, kas pieejams par privāto un publisko kolekciju likteni Latvijā laika posmā no 1940. - 1945.gadam, maģistra darba mērķis ir, izvērtējot starptautisko un Latvijas pieredzi, izcelt mākslas darbu restitūcijas problēmas aktualitāti Latvijā ne vien sniedzot ieskatu vēsturisko faktu ietekmē uz starptautisko tiesību normu attīstību, bet arī izvērtējot pastāvošo tiesu praksi un principus, kā arī aizsardzības mehānismus, kas pieejami mākslas tirgus dalībniekiem, lai izvairītos no neskaidras mākslas darbu provenances radītām juridiskām problēmām. Atslēgvārdi: mākslas darbi,Otrais pasaules karš, restitūcija, mākslas tirgus, zādzība
dc.description.abstractEven though globally there have been many cases and researches involving the return to their original owners of artworks looted during the Second World War, this primarily applies to artworks confiscated and censored by the army of Nazi Germany in Western Europe. Less is known about looting from Eastern Europe and nationalization done by Soviet Authorities. Being aware of the limited information available about complex faith of private and public art collection from Latvia during time period from 1940 – 1945, this master's thesis aims is to highlight the restitution problems of works of art in Latvia, not only by providing the historical facts, that affect the development of international law, but also evaluating the existing case law and principles. Besides that that this paper seeks to describe existing mechanisms available to the actors of the art market, that could help to avoid legal problems rising from unclear provenance records of works of art. Key words: works of art, the Second World War, restitution, art market, looting
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.titleOtrā pasaules kara laikā atsavinātie mākslas darbi un ar to saistītās juridiskās problēmas, starptautiskā un Latvijas pieredze
dc.title.alternativeWorld War II art looting. Legal problems and restitution practices in Latvia and abroad
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record