2-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Tauriņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: „2 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē” Darba autore: Ieva Tauriņa Darba zinātniska vadītāja: Dr.paed., docente Līga Āboltiņa Darba apjoms: 66 lappuses, 14 attēli, 8 tabulas, analizēti 22 literatūras avoti, darbā pievienoti 5 pielikumi. Darbs sastāv: No teorētiskās daļas un praktiskās pētījumu daļas. Diplomdarba mērķis: Izzināt 2-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas norisi pirmsskolas izglītības iestādē un praktiski pārbaudīt pirkstiņu rotaļu iespējas adaptācijas sekmēšanai. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz E. Eriksona, Ž. Piažē, G. Svences, Dž. Bolbija, S. Gailumas, A. Šponas, A. Ļubļinskas un citu pedagogu, psihologu atziņas par 2 - 3 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu un adaptācijas skaidrojumu un norisi pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma bāze: Rīgas pirmsskolas izglītības iestāde „X”, tajā piedalās 16 bērni vecumā no 2-3 gadi. Atslēgvārdi: Pirmsskola, pedagogs, adaptācija, pirkstiņu rotaļas, Darba pētījuma praktiskajā daļā tika izveidotas anketas vecākiem, veikti pedagoģiskie novērojumi pirms un pēc izmēģinājumu darbības un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījuma rezultāti parāda, ka ar pirkstiņu rotaļu palīdzību var atvieglot, paātrināt bērna adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Title of the thesis: „Facilitation of social adaptation of 2 – 3 year-old children at a pre-school educational establishment.” Author of the thesis: Ieva Tauriņa Scientific research advisor: Dr.paed., Docent Līga Āboltiņa Scope of the thesis: 66 pages, 14 figures, 8 tables, 22 sources of literature were analysed, 5 appendices were added to the thesis. The thesis consists of: Theoretical part and practical research part. Objective of the diploma thesis: To research the process of social adaptation of 2 - 3 year-old children at a pre-school educational institution and to practically check the possibilities for the facilitation of adaptation offered by finger games. Theoretical section of the study is based on the findings of E. Eriksons, Ž. Piažē, G. Svence, Dž. Bolbijs, S. Gailuma, A. Špona, A. Ļubļinska and other educators and psychologists about the pedagogical and psychological characteristics of 2 – 3 year old children and the explanation and course of adaptation in the pre-school educational institution. Research basis: Riga pre-school educational establishment „X”, with the participation of 16 children aged 2 - 3 as subjects. Key Words: pre-school, educator, adaptation, finger games. The questionnaires for the parents were developed during the practical part, pedagogical observations before and after the research activities were performed and the obtained results were analysed. The results of the research show that finger games can facilitate and speed up the adaptation of children at a pre-school educational establishment.