• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga vadības metožu izmantošana Latvijas pašvaldībās

Thumbnail
View/Open
298-52185-Brencis_Ainars_Dokt020396.pdf (2.649Mb)
Author
Brencis, Ainārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Brencis, Juris
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darba mērķis bija izpētīt teritoriālā zīmola vadības izmantošanu Latvijas pašvaldību mārketingā un sniegt priekšlikumus tās uzlabošanai. Pirmajā nodaļā veikta publiskās pārvaldes un teritoriju mārketinga konverģences analīze. Otrajā nodaļā izvērtēta teritoriālā zīmola vadības posmu realizācija Latvijas pašvaldību mārketingā, identificēti galvenie vadības izaicinājumi. Trešajā nodaļā aprobēta metodika teritoriju uztvertās zīmola vērtības novērtēšanai galvenajos pašvaldību lietojuma aspektos. Analizēti zīmola vadības integrācijas šķēršļi pašvaldībās, noskaidroti novadu uztveres līmeni ietekmējošie faktori un izveidots zīmola vērtības attīstības līmeņu konceptuāls attēlojums. Sniegts ieguldījums pilsētu un novadu identitātes analīzes metodikas pilnveidošanā. Pamatojoties uz pētījumiem, izstrādāti priekšlikumi pašvaldību zīmola vadības pilnveidošanai.
 
The aim of this paper is to explore the use of place brand management in Latvian municipality marketing and make suggestions for its improvement. First chapter focuses on convergence of public administration and marketing In the second chapter the integration of place brand management in Latvian municipalities is analyzed identifying the common challenges In the third chapter the methodology to assess the perceived brand value was developed which enabled to discover the main integration obstacles of place brand management into public administration. The main factors affecting the place perception levels were found resulting with the conceptualization of place brand value development. Improved the methods on place identity analysis. Based on problems found, suggestions for Latvian municipalities have been set to improve their place brand management.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31771
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV