Latvijas pozīcija Doing Business indeksā: problēmas un attīstības perspektīvas
Autor
Zimeta, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Solovjova, Irina
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma ir Latvijas pozīcijas „Doing Business” indeksā: problēmas un attīstības perspektīvas. Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas jautājums ir aktuāls visām Pasaules valstīm. Tādēļ Pasaules Banka ir izveidojusi pētījumu, kurā analizē uzņēmējdarbības vieglumu 189 valstīs, arī Latvijā. Pētījuma būtība ir ranžēt valstis pēc tā, cik viegli tajās ir dibināt un vadīt uzņēmumu, balstoties uz valsts izveidotajiem noteikumiem, likumiem un regulām. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz „Doing Business” indeksa aprēķināšanas metodoloģiju, izanalizēt Latvijas pozīciju „Doing Business” indeksā, kā arī veikt salīdzināšanu ar Baltijas valstīm, izdarīt secinājumus un izteiktu priekšlikumus Latvijas pozīcijas uzlabošanā. Analīzes rezultāti parāda, ka Latvijas pozīcija indeksā laika gaitā ir nemitīgi mainījusies, kas ļauj izvērtēt valsts īstenoto reformu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi. The theme of thesis is the Latvian position in „Doing Business” index: problems and prospects of development. Improvements in the business environment are topical issues for all countries in the world. Therefore, The World Bank has set up a study that analyze the ease of doing business in 189 countries including Latvia. The essence of the study is to rank countries according to how easy the entrepreneur can set up and run a business in the country, based on the rules, regulations and law. The aim of thesis is based on the „Doing Business” index calculation methodology to analyze Latvian position in the „Doing Business” index, as well as for comparison with the Baltic States, to draw conclusions and make proposals for improving Latvian position at „Doing Business” index. The analysis shows that Latvian position in this index are changing over the time, it allows to evaluate the government impact of reforms implemented in the business environment.