• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunieši kā dzīvības apdrošināšanas mērķa tirgus.

Thumbnail
View/Open
303-53461-Neiberga_Evija_en12012.pdf (1.401Mb)
Author
Neiberga, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Dzīvības apdrošināšanas sabiedrība „ERGO Life Insurance SE Latvijas filiāle” ir atzinusi, ka jauniešu segments ir vēl neapgūts – tajā ir zemi pārdošanas rādītāji, salīdzinot ar vecākiem iedzīvotājiem, un jauniešu segmentam nav speciāli veidoti virzīšanas pasākumi. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz jauniešu segmenta analīzi, identificēt segmenta daļu, kas ir pievilcīgs mērķa tirgus dzīvības apdrošināšanas tirgum un izstrādāt priekšlikumus dzīvības apdrošināšanas virzīšanas jauniešu tirgū pasākumu saturam. No tā izriet, ka darba uzdevumi ir jauniešu daudzfaktoru segmentēšana un segmenta vērtēšana. Papildus nepieciešams noskaidrot jauniešu viedokli par esošajiem virzīšanas pasākumiem, lai izstrādātu priekšlikumus to saturam. Rezultātā, darbā iegūta jauniešu segmenta analīze un vēlamās pazīmes virzīšanas materiālu saturam.
 
Life insurance company „ERGO Life Insurance SE Latvian branch” has indicated that youth segment is still unexploited, it shows low sales figures compared to the older segments, and youth segment has no specially designed promotional activities. Goal of Bachelor Thesis is to find out whether some part of youth segment would like to become a life insurance product users and whether that segment have the resources to do so. Main tasks of the thesis are to do youth multivariable segmentation and segment evaluation. As well to find out young people's views on the current promotional activities, to develop proposals for their content. As a result, Bachelor presents youth segment analysis and evaluation, and necessities of the promotional content.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31962
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV