Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu attīstības analīze
Author
Baranovska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Mazumtirdzniecības nozares un uzņēmumu attīstība ir būtiska valsts vai reģiona labklājības attīstībai. Palielinoties mazumtirgotāju konkurencei noteiktajā reģionā, pircējiem rodas iespēja iegūt izdevīgākus produktu cenu piedāvājumus, produktu sortimenta paplašinājumu un apkalpošanas kvalitātes paaugstinājumu. Tā kā šobrīd ir vērojams apkopotās informācijas par Latvijas mazumtirdzniecības nozares attīstības tendencēm un uzņēmumu ģeogrāfiskā attīstības potenciāla novērtēšanas metodoloģijas trūkums, maģistra darbs “Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu attīstības analīze” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt Latvijas pārtikas preču mazumtirdzniecības nozares attīstības tendences un novērtēt republikas nozīmes pilsētu un novadu pārtikas preču mazumtirdzniecības attīstības potenciālu, kā arī sniegt Latvijas pārtikas preču mazumtirdzniecības uzņēmumiem attīstības virzienu ieteikumus. Atslēgvārdi: mazumtirdzniecība, pārtikas preču mazumtirdzniecības uzņēmumi, ekspertmetodes, ģeogrāfiskā attīstība. Development of retail companies is highly important for prosperity of a state or a region. With competition between retailers within a region becoming more intensive, consumers get the opportunity to receive better pricing offers, broader assortment variety and higher quality of customer service. Since nowadays there is a lack of data on Latvian retail development trends and no assessment methodology of company geographic development potential, master’s thesis “Latvian Retail Companies Development Analysis” is aiming to analyze development trends of Latvian grocery retail and assess the grocery retail development potential of state-significant cities and districts, as well as suggest development directions for Latvian grocery retail companies.