• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga stratēģijas izstrāde autoservisam "Riepnieks" jaunu klientu piesaistei.

Thumbnail
View/Open
303-54106-Pumpure_Asnate_ab06057.pdf (664.4Kb)
Author
Pumpure, Asnāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Rezepina, Irina
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Lai gūtu praktisku pieredzi mārketinga stratēģijas izstrādē, autore par pētījumu objektu ir izvēlējusies mazu riepu maiņas autoservisu, kurā netiek veikti mārketinga pasākumi. Šī darba mērķis ir izpētīt esošo situāciju uzņēmumā “Riepinieks” un, pamatojoties uz mārketinga teorētiskajiem aspektiem, izstrādāt mārketinga stratēģiju autoservisa esošo klientu noturēšanai un jaunu klientu piesaistei. Darba gaitā tika apskatīta mārketinga attīstības vēsture, tā būtība un veidi, iegūta izpratne par mārketinga stratēģijas izstrādes principiem un nosacījumiem. Tālāk darbā ir veikta SIA “Riepinieks” mārketinga vides analīze - iekšējās un ārējās vides analīzes, konkurentu izpētes un SVID analīzes. Rezultātā ir izstrādāta mārketinga stratēģija un ieteikumi, kā attīstīt servisu un piesaistīt jaunus klientus.
 
To gain practical experience in marketing strategy, the author of the study object has chosen a small tire change workshop where marketing measures are not taken. The aim of this work is to investigate the current situation in the company "Riepinieks" and based on the theoretical aspects of marketing, develop a marketing strategy for the company to retain existing customers and attract new ones. At the work process the history of marketing development was researched, its nature and forms, obtained an understanding of marketing strategy development principles and conditions. Further in work the SIA "Riepinieks" marketing environment analysis has been accomplished - internal and external environment analysis, competitor research and SWOT analysis. As a result the marketing strategy and recommendations has been developed, how to develop a workshop and to gain new customers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31985
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV