Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcija
dc.contributor.authorSerova, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:06:57Z
dc.date.available2016-07-02T01:06:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other52946
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32005
dc.description.abstractDarba tēma: 3 līdz 4 gadus vecu bērnu higiēnas kultūras paradumu veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Elīna Serova. Darba vadītāja: profesore, Dr. psych. Lūcija Rutka. Darba saturs: 68 lpp, satur 4 attēlus, 6 tabulas, literatūras sarakstu no 29 vienībām, pievienoti 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: higiēnas kultūras iemaņas, pirmsskola, bērns, dienas režīms, paradums, attīstošās spēles un rotaļas. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt higiēnas kultūras paradumus bērniem no trīs līdz četru gadu vecumam pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no trīs nodaļām – divas teorētiskās nodaļas un viena praktiskā. Pirmajā nodaļā ir aplūkots bērnu attīstības raksturojums bērniem vecumā no trīs līdz 4 gadiem. Īpaši tika pievērsta uzmanība bērnu psihosociālai, fiziskai un kognitīvai attīstībai. Otrajā nodaļā ir aplūkots bērnu higiēnas kultūras veidošanās paradumi teorētiskajās atziņās. Tiek izskaidrots higiēnas kultūras saturs, būtība un izpausmes pirmsskolas izglītības iestādē, izskaidroti Ministru kabineta noteikumi Nr. 890, kas paredz higiēnas prasības pirmsskolas izglītības iestādēm. Darbā tiek izskaidroti jēdzieni: prasme, iemaņa, paradums. Tiek aplūkotas dažādas metodes, kuras izmantojamas higiēnas kultūras paradumu veicināšanā bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Teorētiskās daļas izstrādē izmantoti tādu autoru darbi kā D. Dzintere, D. Lieģeniece, T. Likona, A. Līduma, J. Rezņičenko, A. Špona, G. Svence, V. Zelmenis uc. Trešajā nodaļā ir pētīta dažādu metodiku efektivitāte higiēnas kultūras paradumu veidošanā. Darbā ir raksturots pedagoģiskais process pirmsskolas izglītības iestādē un izklāstītas dažādas attīstošās rotaļas bērniem ar kuru palīdzību ir sasniegts pētījuma mērķis. Pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma hipotēzi – bērnu higiēnas kultūras paradumi pilnveidojās, jo paraugdemonstrējumiem tika izmantotas roku lelles, rotaļās tika izmantoti digitālie attēli un izglītojošās filmas; katrs paradumus tika veicināts mērķtiecīgi daudzveidīgās rotaļās; pēc katras aktivitātes notika pārrunas par paradumu uzlabošanas iespējām; kultūras paradumu uzlabošanas iespējas tika piedāvātas atkārtoti, fiksējot progresu.
dc.description.abstractTopic: The formation of hygiene habits amongst 3 to 4 years old children in pre-school educational institution. The author: Elina Serova. Supervisor: Professor, Dr. Psych. Lucija Rutka. Content: 68 pages, includes 4 images, 6 tables, bibliography consisting of 29 units, 6 appendices added. Key words: hygiene skills, pre-school, kid, day mode, habit, developing games and activities. Research objectives: To find out in theory and practice the hygiene habits amongst 3 and 4 years old children in pre-school educational institution. Work consists of three chapters – chapter one and two is theoretical and thethird chapter is practical. The first chapter of research presents the overview of 3 to 4 years old children’s development. Particularly, attention is dedicated to psychosocial, physical and cognitive development of children. The second chapter of research looks into the theory of children’s hygiene habits’ formations. The content, essence and expression of hygiene culture in pre-school institution is explained. In addition, regulations no.890 by Cabinet of Ministers, that includes hygiene requirements in pre-school educational institutions, is described. The research explains concepts such as ability, skill and habit. Several methods that are used in facilitation of hygiene habits amongst children in pre-school educational institution are overviewed. In the development of theoretical part of the research, authors such as D. Dzintere, D. Liegeniece, T. Likona, A. Liduma, J. Reznicenko, A. Spona, G. Svence, V. Zelmeni, et al are mentioned. The third chapter presents research on theefficiency of differentmethodologies used in formation of hygiene habits. The research describes pedagogical process in pre-school educational institution, and presents variety of games for children’s development that helps to meet the research objective. Research results confirms the research hypothesis – children’s hygiene habits develop, because in demonstrations were used hand puppets, digital images and educational films; each habit was directly developed by diverse games; after each exercise, the possible improvement of habits was discussed; the improvements of cultural habits was repeatedly offered and progress recorded.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjecthigiēnas kultūras iemaņas
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērns
dc.subjectdienas režīms
dc.subjectparadums
dc.title3 līdz 4 gadus vecu bērnu higiēnas kultūras paradumu veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeThe formation of hygiene habits amongst 3 to 4 years old children in pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record