Show simple item record

dc.contributor.advisorIvanova, Ilze
dc.contributor.authorBērce, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:06:59Z
dc.date.available2016-07-02T01:06:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53008
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32007
dc.description.abstractMaģistra darbs „Pieaugušo neformālās izglītības vides iespējas mācīšanās rezultātu sasniegšanā” ir izstrādāts izglītības zinātņu maģistra programmā ar mērķi, balstoties uz teorētisko avotu un esošās situācijas izpēti, izpētīt vides iespējas mācīšanās rezultātu sasniegšanā. Maģistra darba aktualitāte ir saistīta ar sevis realizācijas trūkumu un praktiskās pieredzes neesamību pēc formālās izglītības pabeigšanas, kā arī nespēja apmierināt darba devēju prasības (sociālā kontekstā – nespēja pielāgoties mūsdienu sabiedrības prasībām). Pieaugušais neizprot mācīšanās būtību, maz tiek piedāvāta sevis pilnveide. Pati mācību vide ir maz pētīta. Teorētiski pētnieciskajā daļā tiek raksturota neformālās izglītības būtība mūsdienās, aplūkots tas, ko nozīmē „interešu mācīšanās” jeb vēlme sevi papildināt, kā arī profesionālās izaugsmes iespējas un aktualitāte. Tiek apskatīti arī trīs vides līmeņi, kā fiziskā, psiholoģiskā un sociālā mācību vide. Uzmanība tiek pievērsta arī pasniedzējam un mācību dalībniekam kā būtiskiem mācību vides komponentiem. Praktiskajā pētniecības daļā tiek analizētas 10 darba devēju un 10 neformālās izglītības pasniedzēju intervijas, kā arī 150 aptaujāto pieaugušo – neformālās izglītības mācību dalībnieku aptaujas anketu rezultāti. Pētījuma datu analīze sniedz atbildi uz pētniecisko jautājumu: Kuriem mācību vides komponentiem ir vislielākā nozīme mācīšanās rezultātu sasniegšanā? Secināts, ka pati lielākā nozīme ir pasniedzējam un macību dalībniekam, ja tas mērķtiecīgi sadarbojas ar pasniedzēju savu mācīšanās rezultātu sasniegšanā. Darbs ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Darba apjoms ir 90 lapaspuses, neieskaitot izmantotās literatūras sarakstu un pielikumus. Darbs sastāv no teorētiskās daļas ar 5 nodaļām un 3 apakšnodaļām, un praktiskās daļas, tas ir, 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām. Darbā ir arī diskusija, kā arī secinājumi un priekšlikumi. Darbā ietvertas 17 tabulas, 13 attēli un 12 pielikumi. Darba izstrādē ir izmantotas atsauces un informācija no 72 literatūras un izziņu avotiem.
dc.description.abstractThe aim of Master’s thesis „Opportunities of non-formal adult learning environment for achievement of learning goals” is to study the opportunities of learning environment for achievemnt of learning goals, using various informational sources and studying the existing situation in the field of non-formal adult education. The topicality of the Master’s thesis is connected with a lack of self realization possiblities and practical experience after formal education, as well as inability to satisfy the requirements of employers (socially – the inability to adapt to the requirements of society nowadays). Adults do not quite understand the meaning of learning, and there are very little opportunities for self-improvement. The learning environment itself is sudied very little. The theoretical part of this work discusses the nature of contemporary non-formal education, speaks about the interest in learning or desire for self-improvement, as well as opportunities and topicality of proffessional growth. The work also touches upon three levels of environment: physical, psychological and social. Attention is also paid to the educator and learning participants as essential components of learning environment. The practical part of this work analyzes the interviews of 10 employers and 10 non-formal adult learning educators, as well as answers of 150 questionnaire respondents. The analysis of research data gives an answer to the research question: Which of the learning environment components are the most important to achieve adult learning goals? It is concluded that the most important is the educator and adult who participates in the learning process, if he or she purposefully cooperates with the educator in order to achive his or her learning goals. The Master’s Thesis is written in The Univesity of Latvia, Faculty of Education, Psychology and Art. The work consists of 90 pages not including bibliography and appendices. Its theoretical part consists of 5 chapters and 3 sub-chapters. It also has a practical part, which cosnists of 2 chapters and 6 subchapters. The work includes Discussion as well as a part named „Conclusions and suggestions”. It has 17 tables, 13 charts and 12 appendices. The Master’s Thesis uses references from 72 literary and informational sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectneformālā izglītība
dc.subjectmācību vide
dc.subjectmācīšanās rezultāti
dc.subjectpieaugušo izglītība
dc.titlePieaugušo neformālās izglītības vides iespējas mācīšanās rezultātu sasniegšanā
dc.title.alternativeOpportunities of non-formal adult learning environment for achievement of learning goals
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record