Pasaku izmantošana radošuma attīstīšanā 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā
Autor
Liepa, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: Pasaku izmantošana radošuma attīstīšanā 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā. Darba autors: Aija Liepa. Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed., prof. Rudīte Andersone. Darba apjoms: 63 lappuses. Darbā ietvertas 2 tabulas, 5 attēli, ievads, sešas nodaļas, nobeigums, izmantotās literatūras saraksts ar 28 vienībām, 7 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izpētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu radošuma attīstību matemātisko priekšstatu veidošanā, izmantojot pasakas. Pētījuma teorētiskā daļa, galvenokārt, balstās uz R. Bebres, R. Fišera, E. de Bono, Dž. Edeira, E. P. Torensa, R. Ukstiņas, R. Andersones, V. Batņas, Dž. Rodari, G. Svences, V. Golubinas, A. Lopatinas atziņām. Teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti tādi jautājumi, kā radošuma teorētiska analīze, matemātiskie priekšstati pirmsskolā, pasaku izmantošanas teorētiskā analīze un 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums. Pētījuma praktiskajā daļā tika izmantota intervēšanas metode, lai izpētītu pasaku izmantošanu 5 – 6 gadus vecu bērnu radošuma un matemātisko priekšstatu veidošanās veicināšanās pedagoģisko pieredzi. Vēl pētījuma praktiskajā daļā veikta eksperimentāla pārbaude un bērnu darbības produktu izpēte. Pētījuma gaitā rasta atbilde uz pētījuma jautājumu. The topic of the research work is The Use of Fairy-tales for Developing Creativity of 5 – 6 years old children in the Formation of Mathematical Awareness. The author of the research work: Aija Liepa. The supervisor research work: Dr. paed. asoc. prof. Rudite Andersone. The research work consists of 63 pages, 2 tables, 5 pictures, introduction, 6 chapters, conclusion, 28 units in bibliography and 7 appendixes. The research objective: to the use of fairy-tales for developing creativity of explore 5 – 6 years old children in the formation of mathematical awareness. Thoughts are summarized in the theoretical part of the research work by R. Bebre, R. Fišers, E. de Bono, Dž. Edeirs, E. P. Torenss, R. Ukstiņa, R. Andersone, V. Batņa, Dž. Rodari, G. Svence, V. Golubina, A. Lopatina. Theoretical analysis of the creativity were studied in the theoretical part, theoretical analyse in formation of mathematical awareness, theoretical analyss of fairy-tales, describing the 5 - 6 years olds age period. The practical part of the research work is bared on using the method of interview, to explore the experience of teaching the use of fairy-tales for developing creativity of 5 – 6 years old children in the formation of mathematical awareness. Experimental checking and exploration of children’s work products are used in the practical part of the research work. During the research was found the answer to the research question.