• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolas vadības stratēģija skolas un ģimenes sadarbības organizēšanā

Thumbnail
View/Open
299-53224-Trope_Iveta_it14024.pdf (1.591Mb)
Author
Trope, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba “Skolas vadības stratēģija skolas un ģimenes sadarbības organizēšanā” mērķis ir izpētīt ģimenes un skolas sadarbības iespējas, lai izveidotu sadarbības modeli, kas veicinātu skolēnu izglītības sasniegumus. Pētījumā ietverta teorētiskā analīze par skolas un vecāku sadarbību, ģimenes kā sadarbības partnera raksturojums, analizēti skolas vadības sadarbības procesa organizēšanas priekšnosacījumi. Pētījuma praktiskās daļas realizēšanai, lai noskaidrotu labākos sadarbības veidus, kādi būtu iekļaujami skolas un ģimenes sadarbībā, ir veikta vecāku anketēšana, skolotāju un skolas vadības intervijas. Nobeigumā sniegti galvenie secinājumi atbilstoši sākotnēji izvirzītajam pētījuma jautājumam; kā arī izstrādāts skolas un ģimenes sadarbības modelis.
 
This masters research "School management strategy for the organisation of school-family cooperation" aims to explore the opportunities for cooperation between school and family to create a cooperation model promoting the educational achievement of pupils. The study includes theoretical analysis of the school-family cooperation, the characterization of family as the collaboration partner and analyses the organisation of the school management cooperation process. For the practical element of the study, parent surveys and interviews of the school staff were carried out to determine the best collaborative practices to be included in school-family cooperation. The conclusion presents the main findings and the consequently created cooperation model.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32014
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV