Lielās un smalkās motorikas nozīme skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem
Author
Tazāne, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “Lielās un smalkās motorikas nozīme skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem” Darba autore: Guna Tazāne Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba saturs: 52 lappuses, 11 attēli, 4 tabulas, 11 pielikumi Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt, pamatot un praktiski pārbaudīt lielās un smalkās motorikas nozīmi skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadīgiem bērniem. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadīgu bērnu skaņu izrunas traucējumi mazināsies, ja: •tiks ievērotas bērna vecumposma un runas attīstības īpatnības; •pilnveidos lielo un smalko motoriku. Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē un apraksta bērna attīstību veselumā (fizisko, emocionālo, sociālo, kognitīvo attīstību), kā arī valodas un runas traucējumus, lielās un smalkās motorikas nozīmi skaņu izrunas traucējumu mazināšanā. Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi logopēdiem, pedagogiem un bērnu vecākiem. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. The name of the diploma paper is ”The Significance of Gross Motor and Fine Motor Skills in Diminishing Articulation Disorders for 5 to 6 – Year Old Children”. The author of the paper: Guna Tazane The science leader of the paper: Mg Egija Laganovska The content of the paper: 52 pages, 11 pictures, 4 tables, 11 appendixes The goal of the research: to explore theoretically and verify gross and fine motor skills in diminishing articulation disorders for 5 to 6 year old children. The hypothesis of the research: the articulation disorders of 5-6 year old children diminish, if: •the peculiarities of child’s age group and speech development will be considered; •gross and fine motor skills will be improved; In the theoretical part the author analyses and describes child’s development in the whole (physical, emotional, social, cognitive development) as well as language and speech disorders, the significance of gross and fine motor skills in diminishing of articulation disorders. In the empirical part the author describes the practical activity of the research at the preschool educational institution basing on the learned cognitions in the theoretical part. At the end of the research there are made conclusions and given recommendations to speech therapists, teachers and children’s parents. The results of the research are summarized in the tables and pictures.