4 - 5 gadus vecu bērnu protestu veidi pirmsskolas izglītības iestādē un to cēloņi
Author
Arseņjeva, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu protestu veidi pirmsskolas izglītības iestādē un to cēloņi. Diplomdarba autore: Tatjana Arseņjeva Darba vadītāja: prof. Lūcija Rutka Pētījuma mērķis: izpētīt 4-5 gadus vecu bērnu protestu veidus un to cēloņus pedagogu skatījumā. Diplomdarbs sastāv no divām nodaļām, 1 pielikuma, 60.lpp., 27. literatūras vienībām, 1 attēla un 6 tabulām. Lai labāk saprastu, kā attīstās 4-5 gadus veci bērni, kā rodas protesti, un kāpēc protesti un slikta uzvedība ir vienoti, diplomdarba autore analizēja dažādu psihologu un pedagogu paustās atziņas (G. Svences, Ā. Karpovas, Ē. Eriksona u.c.). Šajā darbā ir pētīts bērnu attīstības raksturojums un savstarpējas attiecības ģimenē. Galvenais saprast, kāpēc rodas problēmas ar bērnu uzvedību un kas par to ir atbildīgs – ģimene vai pirmsskolas izglītības iestāde. Praktiskajā pētījumā ir izmantota skolotājas aptauja, kurā ir iekļauti jautājumi par dzīves pieredzi, kas saistīta ar bērnu sliktu uzvedību un protestu veidiem. Darba pielikumā ir skolotāju aptauja. Atslēgas vārdi: bērnu attīstība, attīstības problēmas, protesti, uzvedības problēmas, ģimene. The topic of the Diploma Paper: Ways and Causes of 4-5 Years Old Children Protest in Preschool Educational Institution The author of the Diploma Paper: Tatjana Arseņjeva Academic adviser: prof. Lūcija Rutka The aim of the Diploma Paper: to research ways of 4-5 years old children protest and teachers’ view of protest causes. The Diploma Paper consists of two parts, 1 appendices, 50 pages, 27 literature sources, 1 picture and 6 tables. The author analysed several psychologists’ and educators’ works in order to understand how the development of 4-5 years old children happens, how children protest occurs and what their effect on children behaviour is. Such authors as Svence, Karpova and Erikson are referenced in the Diploma Paper. The authors mentioned consider the issue of children development and family relationships. It is important to understand why behaviour problems appear and who is responsible for them – children family members or preschool educational institution workers. The empirical part of the Diploma Paper includes a questionnaire carried out in order to find out teachers’ experience with children behaviour problems and ways of children protest.