• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sporta kluba grafiskās identitātes izstrādes specifika

Thumbnail
View/Open
299-53837-Sidorova_Natalia_ns12023.pdf (21.42Mb)
Author
Sidorova, Natalia
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dzilna, Agris
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir „Sporta kluba grafiskās identitātes izstrādes specifika”. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt sporta kluba „Pulse Fitness“ grafisko identitāti. Bakalaura darbā tika veikti un analizēti literatūras pētījumi, dažādu autoru viedokļi par vizuālo identitāti, zīmola jēdzienu un funkcijām, to mērķi un izstrādes principiem. Kā arī pēc noteiktiem kritērijiem tika analizēti sporta logotipi, un rezultāti ir apkopoti, izmantojot diagrammas. Pētījuma jautājums ir: “Kādu grafiska dizaina kompozīcijas principu izmantošana ir raksturīga sporta industrijai?” Radošajā daļā tiek izstrādāta sporta kluba grafiskā identitāte un aprakstīta tā tapšanas gaita un rezultāti.
 
The theme of the research paper is "Sport Club graphic identity development specifics". The main goal of the research is sport club “Pulse Fitness” graphic identity developing. The research paper consists of literature analysing, various authors views about visual identity, brand meaning and functions, brand goals and developing principles. As well according various criteria were analysed sport logotypes, and the results were summarized using diagrams. The question of the research is: “What kind of graphic design principles are characterised by sport industry?” The practical part of the research consists of sport club graphic identity design and describes development process and results.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32032
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV