• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Akadēmiskās pašregulācijas saistība ar uztverto vecāku iesaistīšanos bērna izglītībā un uztverto vecāku pārraudzību

Thumbnail
View/Open
299-53922-Stopite_Diana_ds15091.pdf (441.4Kb)
Author
Štopīte, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Damberga, Ilze
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kā savā starpā ir saistīta akadēmiskā pašregulācija, uztvertā vecāku iesaistīšanās un uztvertā vecāku pārraudzība. Bakalaura darbs sastāv no piecām nodaļām : Akadēmiska pašregulācija, vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā, vecāku pārraudzība, akadēmiskā pašregulācija un vecāku iesaistīšanās, akadēmiska pašregulācija un vecāku pārraudzība. Pētījuma dalībnieki aizpildīja 3 aptaujas “Vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā” (Parents’ Involvement in Children’s Learning; Cheung & Pomerantz, 2011), “Akadēmiskā pašregulācijas aptauja” (Academic Self-Regulation Questionnaire for Adolescents (Scoring the SRQ-A (Standard version); Gnambs, T. & Hansftingl, B, 2014), “Vecāku pārraudzības aptauja” (Parental Monitoring Scale, Stattin & Kerr, 2000). Pētījumā tika iesaistīti 62 pusaudži vecumā no 13 līdz 14 gadus veci (M=13,44; SD=), lielākoties tie bija 7 un 8 klases skolēni. 58 % izlasē ir 13 līdz 14 gadus vecas meitenes un 42 % izlasē ir 13 līdz 14 gadus veci zēni. Darba apjoms 31 lappuses (ieskaitot titullapu, saturu, anotāciju, literatūras sarakstu). Bakalaura darbā ir sešas tabulas. Izmantotas 48 publikācijas.
 
The aim of the bachelor’s thesis: to ascertain how academic self-regulation, parental involvement and parental monitoring are interconnected. The bachelor’s thesis consists of five chapters: Academic Self-regulation, Parental Involvement in Children’s Education, Parental Monitoring, Academic Self-regulation and Parental Involvement, Academic Self-regulation and Parental Monitoring. The participants of the research filled out 3 questionnaires: Parental Involvement in Children’s Education (Cheung & Pomerantz, 2011), Academic Self-Regulation Questionnaire for Adolescents (Scoring the SRQ-A (Standard version); Gnambs, T. & Hansftingl, B, 2014), Parental Monitoring Scale (Stattin & Kerr, 2000). There were involved 62 adolescents in the research in age range from 13 to 14; mainly they were 7th and 8th grade students. The average age of the adolescent selection are 13,44 years. 58,1 % in the selection are 13-14 year-old girls and 41,9 % in the selection are 13 to 14 year-old boys. The volume of the bachelor’s thesis is 31 page (including the title page, contents, abstract, bibliography). There are six tables in the bachelor’s thesis. There have been referenced 48 publications.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32044
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV