Lielo datu izmantošana datu bāzu apguvē
Autor
Jarmakoviča, Agate
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienās informācijas tehnoloģijas strauji attīstās, pasaulē arvien lielāku popularitāti iegūst parādība, kura nosaukta par lielajiem datiem. Diplomdarba mērķis ir piedāvāt skolēniem izmantojot lielo datu iespējas apgūt datu bāzi. Būtisks darba mērķis ir uzlabot un pilnveidot esošo informātikas mācību programmu. Skolēniem tiks piedāvāts apgūt jēdzienus: datu zinātne, dati, datu bāze, lielie dati, kā arī bezmaksas programmu ,,Import io”. Hipotēzes pārbaudei tika veikta mācību stundas aprobācija un datu apstrāde. Iegūtie rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi, skolēni 7.klasē spēj iegūt priekšstatu un prasmes datu bāzu jēdzienu apguvē un lietošanā. Information technology is rapidly developing. Big data has become a phenomenon of significant importance in our modern world. The objective of this thesis is to encourage students using big data in learning process of data bases; however the fundamental objective is to improve and upgrade the existing information technology of study program. Students will be able to learn following concepts: data science, data, data base and Big data, as well as free program,, Import io " a platform for extracting data from websites without writing a code. In order to improve information technology study program students will be encouraged to take a lesson of substantive learning. In order to confirm this hypothesiss, evaluation were administered and the results have been processed. Test results show that 7th grade students gained a measurable understanding of big data concepts and are now able to use their skills and knowledge as a framework for future growth and development.