Ārpusklases lasīšanas uzdevumi 8.klases skolēnu mudināšanai lasīt angļu valodā
Автор
Baravikova, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vaļka, Sintija
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs „Ārpusklases lasīšanas uzdevumi 8. klases skolēnu mudināšanai lasīt angļu valodā” tika izstrādāts ar mērķi izpētīt problēmu par skolēnu pamudināšanu lasīt angļu valodā. Tas bija nepieciešams, jo skolēni var gūt ievērojamus labumus no patstāvīgas lasīšanas, kļūstot par prasmīgākiem un pārliecinātākiem valodas lietotājiem. Tā kā mūsdienās pusaudži arvien vairāk pavada brīvo laiku pie datora vai televizora grāmatu lasīšanas vietā, diplomdarba mērķis bija izpētīt kā ārpusklases lasīšanas uzdevumu pielietošana mācību procesā var pamudināt skolēnus lasīt angļu valodā. Mērķa sasniegšanai kā pētījuma metode tika izvēlēts atsevišķa gadījuma pētījums. Divas 8. klases skolēnu grupas, kopumā sasniedzot 26 skolēnus, piedalījās pētījumā, kurš norisinājās vienā no Ogres vidusskolām autores mācību prakses laikā no 2015. gada janvāra līdz martam. Vispirms visi skolēni aizpildīja anketu, kas palīdzēja noskaidrot viņu attieksmi pret lasīšanu angļu valodā. Pēc tam tika izvēlēti vairāki ārpusklases lasīšanas uzdevumi, kuri tika pielietoti mācību procesā abās grupās. Beidzot skolēni aizpildīja vēl vienu anketu, lai noskaidrotu, vai ir mainījusies viņu attieksme pret lasīšanu angļu valodā. Pētījumā iegūtie dati pierādīja, ka ārpusklases lasīšanas uzdevumu pielietošana mācību procesā izraisīja skolēnu skaita palielinājumu, kuri apstiprināja, ka viņiem patika lasīt angļu valodā; tomēr šīs izmaiņas nebija būtiskas. Tajā pašā laikā tika konstatēts, ka lielāks skolēnu skaits nosauca ārpusklases lasīšanas uzdevumus par patīkamu nodarbošanos. Tomēr vairāk laika bija nepieciešams, lai attīstītu pozitīvu lasīšanas ieradumu starp skolēniem. The Diploma Paper “Extensive Reading Activities for Encouraging Learners to Read in English in Grade 8” was written to examine the problem of persuading learners to read extensively in English. It was essential because learners can considerably benefit from extensive reading becoming more proficient and confident language users. As nowadays adolescents increasingly prefer spending time in front of computers or TV sets instead of reading books, the aim of the Paper was to explore how the implementation of extensive reading activities can encourage learners to read in English. To achieve the aim, a case study was chosen as the research method. 2 groups of Grade 8, with 26 learners in total, participated in the research which was carried out in one of Ogre secondary schools during the author’s teaching practice from January to March 2015. At first, learners filled in the questionnaire which helped to find out their attitude towards reading in English. Then, several appropriate extensive reading activities were chosen and applied into the learning process in both groups. Finally, learners filled in another questionnaire in order to find out if there were any changes in learners’ attitude to reading in English. The gained data of the research proved that the implementation of extensive reading activities caused the increase of learners who stated that they liked reading in English; however, these changes were not significant. At the same time, it was discovered that more learners considered extensive reading a pleasurable and enjoyable activity. However, more time was necessary to develop a positive reading habit among the learners.