Fjodora Dostojevska romāna "Idiots" iepazīšana literatūras stundās 11. klasē
Author
Matvejeva, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ausekle, Dagmāra
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Fjodora Dostojevska romāna “Idiots” iepazīšana literatūras stundās 11. klasē” mērķis ir izstrādāt un aprobēt mācību materiālus, kas rosinātu skolēnus iepazīt Fjodora Dostojevska romānu “Idiots” kopveselumā. Pētījuma problēma: Kā veidot mācību saturu, kas sekmē skolēnu interesi iepazīt daiļdarbu kopveselumā? Diplomdarba struktūru veido piecas nodaļas; 1.Literatūra kā mācību priekšmets; 2.Fjodora Dostojevska dzīves gājums un devums pasaules literatūrā; 3.Skolotāja sagatavošanās darbam klasē; 4.Skolotājas un skolēnu sadarbība literatūras stundās; 5.Skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Diplomdarba pirmajā nodaļā ir aprakstītas nozīmīgākās pedagoģijas un literatūras didaktikas atziņas literatūras mācību kontekstā. Otrajā nodaļā tiek atklāts Fjodora Dostojevska dzīves gājums un viņa devums pasaules literatūras kontekstā. Trešā nodaļa veltīta klases kolektīva izpētei un skolēniem piemērotu mācību materiālu izstrādei. Ceturtajā nodaļā aprakstīta Fjodora Dostojevska romānam “Idiots” veltīto stundu norise. Piektā nodaļa veltīta skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu analīzei un izvērtējumam. Diplomdarbam veidots pielikums, kas apkopo anketu skolēniem, prezentācijas, Fjodora Dostojevska romāna “Idiots” fragmentus, pārsprieduma vērtēšanas kritējus, darba lapu vērtēšanas kritērijus, skolēnu darbu paraugus. The aim of the diploma paper “Introducing the Novel “The Idiot” by Fyodor Dostoyevsky in Literature Lessons in Grade 11” is to create and approbate learning materials that would animate the students to become acquainted with Fyodor Dostoyevsky's novel all-together. The research problem: How to create learning materials that would facilitate students to become acquainted with the story as a whole? The Dissertation is composed by five parts; 1.Literature as a course; 2.Fyodor Dostoyevsky's biography and contribution to the literature worldwide; 3.Teachers preparation for the work in class; 4.The collaboration between the teacher and the students; 5.The analysis and evaluation of the collaboration between the teacher and the students. The first chapter of the graduate work is about the main pedagogical and didactic literature findings throughout the work process. The second chapter provides insight about Fyodor Dostoyevsky's biography and contribution to the literature worldwide. The third chapter reviews the analysis of the class and the formation of the learning materials that are suitable for students. The fourth chapter describes the process of the lectures about the novel “The Idiot” by Fyodor Dostoyevsky. The fifth chapter embodies the results of the analysis and the evaluation of the collaboration between the teacher and the students. The appendix has a survey, presentations, fragments of the novel “The Idiot” by Fyodor Dostoyevsky, the evaluation criteria for an essay, the evaluation criteria of the worksheets, student illustrations of their work.