Mācību motivācijas veicināšanas izpēte kulturoloģijas stundās
Author
Lukjančikovs, Aleksejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Mācību motivācijas izpēte kulturoloģijas stundās. Aleksejs Lukjančikovs, darba vadītāja – Latvijas Universitātes Pedagoģijas psiholoģijas un mākslas fakultātes docente Austra Avotiņa. Mūsdienu izglītības sistēmā skolēnu mācību motivācijas veicināšana izvirzās, kā viena no galvenajām prioritātēm mācību procesā. Diplomdarba mērķis ir izpētīt skolēnu mācību motivācijas paaugstināšanas iespējas kulturoloģijas priekšmeta apguvē. Pētījumā piedalās 45 dalībnieki, vecumā no 16 līdz 19 gadiem. Pētījumā tika izmantotas divas metodikas: aptaujas „Skolēnu mācību motivācijas izpēte” un „Skolēnu mācīšanās motīvu izpēte”. Veiktie pētījuma rezultāti parāda, ka lai paaugstinātu skolēnu motivāciju kulturoloģijas mācību stundās ir jāpielieto diferencētas un individuālas mācību metodes, kas veicinātu skolēnu aktīvu līdzdalību mācību procesā, kā arī nodrošinātu pašrealizācijas iespējas katram skolēnam individuāli. Examining how to Facilitate Learning Motivation in Culturology Lessons. Alekseys Lukyancikovs, adviser – Austra Avotina, Assistant Professor, Faculty of Education, Psychology and Art, University of Latvia. A motivation is one of the main priorities in the learning process of the modern educational system. The aim of this diploma study is to explore opportunities to enhance learning motivation of pupil in the process of studying culturology studies. Participants: 45 pupils, aged 16 to 19 years. The study used two methods: poll "Research of pupil motivation" and poll "Research of pupil learning motive". The result of this research showed that a differentiated and individual methods are necessary to use for motivating of pupils in the process of studies of culturology. Such methods will contribute the active participation of pupils in the learning process, and also would provide opportunities for self-fulfilment of each pupil individually.