Interneta resursi fizikas stundās vidusskolēnu dabaszinātņu kompetences pilnveidei
Author
Belija, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudareva, Inese
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā veikts gadījuma pētījums, kura mērķis ir noskaidrot, kā, izmantojot interneta resursu priekšrocības, skolēniem pilnveidot dabaszinātņu kompetenci fizikas stundās. Sekmējot dabaszinātņu kompetences pilnveidi, tiek veicināta skolēnu izpratne par dabas procesu norisi, kas nepieciešama līdzatbildīgam sabiedrības loceklim, un veicina skolēnu prasmes pielāgoties aizvien mainīgajai pasaulei. Pētījuma ietvaros tiek definēta dabaszinātņu kompetence, aprakstītas tās novērtēšanas iespējas un tehnoloģiju sniegtās priekšrocības mācību procesā. Aplūkoti pieejamie tiešsaistes resursi, kurus iespējams izmantot fizikas apguves efektivitātes paaugstināšanai. Pētījuma ietvaros tiek izstrādāts un aprobēts metodiskais materiāls, tajā ietilpst skolēnu pašnovērtējumi, skolotāja pašanalīze, ārējā novērotāja un ekspertu atzinumi. Rezultātā pilnveidots metodiskais materiāls un izstrādāti metodiskie ieteikumi fizikas skolotājiem par iespējām sekmēt skolēnu dabaszinātņu kompetences pilnveidi fizikas mācību stundās, izmantojot interneta resursus. Maģistra darbā ir 151 lappuses datorsalikuma tekstā. Maģistra darbā ir 30 tabulas un 30 attēli. Darbam pievienoti deviņi pielikumi. The Master Thesis presents the case study, which was carried out to find out how using advantages provided by Internet resources, students` science competence in Physics lessons can be improved. By developing science competence students` comprehension of nature process is facilitated, which is necessary for a responsible member of society as well as students` skills to adapt in increasingly changing world are promoted. Definition of science competence was provided, evaluation opportunities and the offered advantages of using technology in the learning process was described within the research. Internet resources which can be used in order to increase the effectiveness of physics acquisition have been analyzed as well. Methodological material for teachers was developed and approbated within the research, it includes students` self- evaluations, teacher`s self-analysis, external observer`s and experts conclusion. As a result methodological material was improved and methodological recommendations have been developed about opportunities to develop students` science competence with Internet resources in Physics lessons. The Master Thesis consists of 151 pages in typesetting text. There are 30 tables and 30 figures in the research. 9 appendices have been added to the Master Thesis.