Show simple item record

dc.contributor.advisorGeikina, Laima
dc.contributor.authorPutnis, Jānis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:07:29Z
dc.date.available2016-07-02T01:07:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55370
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32100
dc.description.abstractŠajā darbā tiek pētīta pirmtēlu izmantošana reliģijas priekšmetā. Idejas pamatā ir Kliforda Maja izstrādātā arhetipu pedagoģija, kas ir balstīta Karla Gustava Junga pētījumos par psihes darbības principiem. Maģistra darba autors izvirza tēzi, ka, integrējot pirmtēlus mācību metodē, tie transcendē saturu un tas parādās bērnu zīmējumos kā simboli, kam piemīt primāra un apslēpta nozīme. Lai pārbaudītu tēzes patiesumu tiek veikta izmēģinājuma darbība - pirmtēlu integrācija mācību metodē kristīgās mācības nodarbībās. Izmēģinājuma darbības laikā tiek vākti dati - zīmējumi. Kā pētījuma metode tiek izmantota pamatota teorija. Analizējot iegūtos datus, tiek secināts, ka, integrējot pirmtēlus pedagoģiskajā procesā, zīmējumos parādās simboli, kas tiek identificēti, kā kristietību raksturojoši simboli. Atslēgvārdi: pirmtēli, arhetipi, reliģiskā izglītība, simboli, individuācija, pamatota teorija.
dc.description.abstractThis work is being studied how to use Primordial Images in Religious Education. Idea is based in Archetypal Pedagogy by Clifford Mayes, which is based on studies on the operational principles of Psyche by Carl Gustav Jung. The author’s thesis is as it follows: integrating Primordial Images to training methods it transcends content and it appears of children’s drawings as symbols, having the primary and the hidden meaning. In order to verify thesis the pilot action is performed – integration of Primordial Images in training method of Christian Education. During the action data is collected – drawings. The study is used Grounded Theory as a method. The analysis of findings, it is concluded that the pedagogical process of Primordial Images integration in drawings performed the symbols that are identified as the characteristic symbols of Christianity. Keywords: Primordial Images, Archetype, Religious Education, Symbols, Individuation, Grounded theory.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpirmtēli
dc.subjectarhetipi
dc.subjectreliģiskā izglītība
dc.subjectsimboli
dc.subjectindividuācija
dc.titlePirmtēls kā pedagoģiska kategorija reliģiskajā izglītībā: Pirmtēlu izmantošana kristīgās mācības mācību priekšmeta apgūšanā 3. klasē
dc.title.alternativeArchetype as a Pedagogical Category in Religious Education: the Use of Images in the Acquisition of Religious Studies Curriculum Grade 3
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record