Pasteļtehnikas paņēmienu apguve vizuālās mākslas stundās 8. klasē
Author
Miķelsone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Pasteļtehnikas paņēmienu apguve vizuālās mākslas stundās 8. klasē." Diplomdarba mērķis: balstoties uz teorijas izpēti, izveidot un aprobēt uzdevumu kopu, kas 8. klases skolēnus vizuālās mākslas stundās iepazīstina ar pasteļtehnikas pamatiem un tās raksturīgākajiem izteiksmes līdzekļiem. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā ir veikts ieskats pasteļtehnikas vēsturē un tās zināmākajos mākslas pārstāvjos, pasteļa raksturošanā un tā uzklāšanas veidu apkopošanā. Praktiskajā daļā ir izskatītas pusaudžu vecumposma īpatnības un pedagoģiskās izmēģinājuma bāzes raksturojums, pēc kā vēlāk ir veidota uzdevumu kopa. Uzdevumu kopa praktiskajā darbā atklāj skolēniem pasteļtehnikas pamatus un uzklāšanas paņēmienus, pēc kā tiek veikti praktiskie darbi, kuru gala rezultātā tiek veiksmīgi apgūta pasteļtehnika. Theme of Diploma Paper is „Mastering Pastel Techniques Lessons of Visual Art in Grade 8" Aim of Diploma Paper: to compose and approbate a group of tasks, based on the study of theory that provides clarification to 8th grade visual art students about basics of Pastel art and its distinctive means of expression. Study work consists of theoretical and practical parts. The theoretical part gives insight in Pastel Art history and its well-known artists, pastel characterization and compilation of its applying methods. The practical part gives insight in particularities of adolescent age group and characterization of pedagogical exercise base that supports composition of the group of tasks. The group of tasks in practical work show students the basics and applying techniques of Pastel art, which the students use in their practical work achieving results of learning successful Pastel art technique.