Show simple item record

dc.contributor.advisorAvotiņa, Austra
dc.contributor.authorFišere, Gunta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:07:30Z
dc.date.available2016-07-02T01:07:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55413
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32106
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir “Abstrakcionisms un zinātne kā iedvesmas avots vizuālās mākslas stundās”. Darba mērķis ir pētīt, kā 7. klases vizuālās mākslas stundās kā iedvesmas avotu var izmantot abstrakcionismu un zinātni. Diplomdarbs sastāv no trijām nodaļām. Darba pirmajā nodaļā izpētīts abstrakcionisma mākslas virziens, tā populārākie mākslinieki un zinātnes disciplīnas, kas ietekmē mākslas darbu radīšanu 21. gs., kā arī māksliniekus, kuru iedvesmas avots ir šie zinātnes atklājumi. Otrajā nodaļā izstrādāti uzdevumu kopas izveides priekšnosacījumi, kas ietver mācību tēmas realizēšanai izmantojamās mācību metodes, mācību priekšmeta satura reglamentējošo dokumentu izpēti un pusaudža vecumposmu. Trešajā nodaļā aprakstīta uzdevumu kopas izveide, atspoguļota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, materiāli tēmas realizēšanai, aprobēts izstrādātais mācību saturs un analizēti iegūtie rezultāti. Pieejamās literatūras un informācijas avotu izpēte, kā arī mācību tēmas realizācija praksē liecina par tās aktualitāti, pozitīvajām un plašajām izmantošanas iespējām vizuālās mākslas stundās. Darba nobeigumā ir apkopotas atziņas par pedagoģisko praksi, apkopoti anketēšanas rezultāti un veikti secinājumi.
dc.description.abstractThe subject of the Diploma paper is “Abstractionism and science as a source of inspiration at lessons of visual arts”. The objective of the paper is to study, how the abstractionism and science can be used as a source of inspiration at lessons of visual art of 7th grade. Diploma paper consists of three chapters. In the first chapter of the diploma paper there are the art direction of abstractionism, most popular artists thereof and science disciplines, influencing creation of artworks in 21st century, as well as artists, who have these science discoveries as the source of inspiration, studied. In the second chapter of the diploma paper there are development preconditions task group, which includes teaching methods to be used on realisation of the studying subject studying of regulatory documents of the school subject contents and the adolescence. Third chapter of the diploma paper describes the development of the task group, displays the operation of pedagogical experiment, approbates the developed study content and analysis the acquired results. The research of available literature and information sources as well as implementation of the teaching subject in praxis shows the topicality thereof, as well as positive and wide opportunities of use thereof at lessons of visual art. At the conclusion of the paper there are insights on pedagogical praxis, as well as survey results compiled and the conclusions are made.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectabstrakcionisms
dc.subjectvizuālā māksla 7. klasei
dc.subjectzinātne
dc.subjecteksperiments
dc.titleAbstrakcionisms un zinātne kā iedvesmas avots vizuālās mākslas stundās
dc.title.alternativeionism and Science as the Source of Inspiration in Lessons of Visual Art
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record