Būvķīmijas uzņēmuma attīstības stratēģija ārvalstu tirgū.
Author
Šarigina, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma – “Būvķīmijas uzņēmuma attīstības stratēģija ārvalstu tirgū”. Maģistra darbs ir uzrakstīts, lai noteiktu uzņēmuma SIA “Sakret” ārvalstu tirgus apgūšanas stratēģiju, krīzes apstākļos. Maģistra darba rakstīšanas gaitā, autore ir izpētījusi SIA “Sakret” darbības specifiku, veikusi uzņēmuma finanšu analīzi, risku analīzi un stratēģisko analīzi, lai noteiktu ārvalstu tirgus apgūšanas stratēģiju. SIA “Sakret” risku matrica liecina, ka uzņēmums darbojās ārējās vides apstākļos ar pastāvošām notikumu alternatīvam. Savukārt QSPM matricas analīzes gaitā, autore ir nonākusi pie secinājuma, ka uzņēmumam jāpielieto kopuzņēmuma veidošanas stratēģiju ārvalstu tirgus apgūšanai. SIA “Sakret” mērķa valsts noteikšanai tika pielietoti vairāki atlases kritēriji – valstu eksporta potenciāla aprēķins, valstu attāluma izvērtējums, nodokļu sloga analīze. Analīzes rezultāti liecina, ka uzņēmumam jāīsteno kopuzņēmuma izveidošanu Polijā. Aprēķinot uzņēmumu SIA “Sakret” un “Gamma Next” apvienošanās scenāriju, bija noteikta darījuma rentabilitāte, NPV veido 8 097 537 eiro. Kopuzņēmuma veidošana ir abpusēji izdevīgs darījums, kas nodrošina uzņēmumiem jaunas izaugsmes iespējas Eiropas tirgū, ļauj palielināt tirgus daļu, samazināt izmaksas un palielināt peļņu turpmākajai attīstībai. Maģistra darbs sastāv no 84 lappusēm (bez pielikumiem). Tajā iekļauti 24 attēli, 30 tabulas un 1 formula. Darbā izmantoti48literatūras avoti. Darbam pievienoti 5 pielikumi. Master’s thesis: “Industrial chemical company’s development strategy for entering into a foreign market”. Master’s thesis is written in order to determinate a“Sakret” Ltd foreign market entering strategy in times of crisis. During the Master’s thesis, the author has studied the “Sakret” Ltdbusiness specific, made the company’s financial analysis, risk analysis and strategic analysis to identify foreign market strategy. “Sakret” Ltd risk matrix shows that the company operates in the external environment by existing alternative events. The QSPM matrix shows that the company applied for the joint venture strategy in foreign markets. “Sakret” Ltd target country was determined by the number of selection criteria – the national export potential calculation, the national evaluation of the distance, the tax burden analysis. The analytical results show that the company implemented the joint venture in Poland. The merger scenario calculating shows that “Sakret” Ltd and “Gamma Next” Ltd deal has a big profitability, NPV consists of 8,097,537 euros. Creation of the joint venture is a mutually beneficial deal that provides businesses opportunities for growth in the European market, allows to increase a market share, reduce costs and to increase profit for further development. Master’s thesis consists of 84 pages (without attachments). It contains 24 images, 30 tables and 1 formula. Work used 48 sources of literature and 5 attachments.