Show simple item record

dc.contributor.advisorŠumilo, Ērika
dc.contributor.authorKergeta, Hella
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:09:16Z
dc.date.available2016-07-02T01:09:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55341
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32404
dc.description.abstractMaģistra darbā “Guanxi kā sociālais kapitāls un tā nozīme biznesa vadīšanā” tiek izpētīta ķīniešu kultūras elementa guanxi saistība ar sociāla kapitāla jēdzienu un tā ietekme uz ārzemju uzņēmumu iespējām un panākumiem, veicot darbību Ķīnas tirgū. Darba mērķis ir sasaistīt guanxi ar sociālā kapitāla jēdzienu un novērtēt, vai rietumu mentalitātes cilvēkam pietiek spēju kvalitatīvi darboties Ķīnas tirgus apstākļos. Darba pirmajā daļā tiek detalizēti izpētīts un izvērtēts sociālais kapitāls, otrajā – izpētīts ķīniešu kultūras elements guanxi un analizēta tā saistība ar sociālo kapitālu, un trešajā daļā – pētīti Latvijas iedzīvotāju un uzņēmumu pārstāvju, kuri darbojas vai vēlas ienākt Ķīnas Tautas Republikas tirgū, priekšstati par guanxi kultūru un šo uzņēmumu iespēju un panākumu izvērtējums. Rezultātā autores izvirzītā hipotēze par to, ka rietumu mentalitātes cilvēki neizprot guanxi, bet spēj efektīvi darboties, daļēji apstiprinājās, kā arī tika iegūts uzņēmumu darbību veicinošo un kavējošo faktoru apkopojums, kā arī rekomendācijas par darbu Ķīnā. Atslēgvārdi: sociālais kapitāls, guanxi, guaņsji, uzņēmējdarbības guanxi, Latvija, Ķīna, guanxi novērtējums
dc.description.abstractIn master thesis “Guanxi as Social Capital and Its’ Role in Conducting Business” Chinese culture term guanxi is being studied in relation to the concept of social capital and its impact on foreign business’ opportunities and success while conducting business in China. The aim of this paper is to connect guanxi with the concept of social capital and assess if people with Western mentality are able to successfully operate in terms of Chinese market. In the first part of the thesis social capital is studied in detail and evaluated, in the second – Chinese culture element guanxi is studied and its connection to social capital is analyzed, and in the third part – perceptions of guanxi culture of Latvian citizen and companies’ representatives who are already working in or plan on entering Chinese market, and those companies’ opportunities’ and achievement is assessed. In the result the author’s proposed hypothesis that Western mentality people do not understand guanxi but are able to effectively work in China is partly proven to be true. Also, summary of factors that facilitate and obstruct the companies’ work in China and recommendations on how to work in China are made. Keywords: social capital, guanxi, business guanxi, Latvia, China, guanxi assessment
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectsociālais kapitāls
dc.subjectguanxi/ guaņsji
dc.subjectuzņēmējdarbības guanxi
dc.subjectguanxi novērtējums
dc.subjectLatvija
dc.titleGuanxi kā sociālais kapitāls un tā loma biznesa vadīšanā
dc.title.alternativeGuanxi as Social Capital and its Role in Conducting Business
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record