Jauniešu mācību mobilitāte un izglītības sasniedzamība Jelgavas novadā
Author
Sproģe, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Burgmanis, Ģirts
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Pēdējo gadu laikā ir ticis aktualizēts jautājums par izglītības iestāžu optimizāciju un restrukturizēšanu, kā rezultātā tiek mainīta jauniešu ikdienas mācību mobilitāte un izglītības sasniedzamība. Maģistra darba tēma ir „Jauniešu mācību mobilitāte un izglītības sasniedzamība Jelgavas novadā”. Pētījuma galvenā mērķauditorija ir Jelgavas novada vispārējās pamata un vidējās izglītības iestādes 7.–12. klašu grupas jaunieši. Pētījuma mērķis ir izvērtēt jauniešu 7.–12. klašu izglītojamo ikdienas mobilitāti uz skolu un izglītības iestāžu sasniedzamību Jelgavas novadā. Izstrādājot pētījumu, veikts teorētiskais literatūras apskats, jauniešu anketēšana, iegūto datu apstrāde un analīze, rezultātu interpretācija un ieteikumu izstrāde. Rezultāti papildināti ar kartogrāfisko materiālu. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā atspoguļots sasniedzamības, mobilitātes un jauniešu jēdziens. Veikts Jelgavas novada raksturojums (iedzīvotāji, apdzīvojums, transports, saimniecība, izglītības iestādes). Darbā iekļauta pētījuma daļa, kurā tiek analizēta jauniešu mācību mobilitāte un izglītības iestāžu sasniedzamība. Pētījums balstās uz kvantitatīvo datu apstrādi, iegūto rezultātu analīzi un interpretāciju. Maģistra darbā izstrādāti galvenie secinājumi un turpmākie ieteikumi Jelgavas novada domei par izglītības iestāžu turpmāko darbību Jelgavas novadā. Darbā iekļauti pielikumi, kas papildina pētījuma rezultātus. In recent years the issue of optimization and restructuring of educational institution has been raised. In result youth mobility and access to education has been changed. The thesis of the Master Paper is “Youth mobility and accessibility of education of Jelgava district”. The target group are youth of primary and secondary education institutions (7–12th class group) at Jelgava district. The aim of the research is to evaluate youth (students of 7–12th classes) mobility to schools and accessibility of education of Jelgava district. For the development of the research review of theoretical literature, students’ survey, processing of gained data, analyses, interpretation and development of recommendations. A cartographical material has been supplemented results. The Master Paper consists of theoretical part that defines the concept of accessibility, mobility and youth. The Paper carries out the characteristic of Jelgava district (population, human settlements, transport, economy, educational institutions). The Paper includes practical part that analyses youth mobility to school and accessibility of education. The research is based on quantitative data, further analysis and interpretation. Master's thesis presents general conclusions and further suggestions for Jelgavas regional council on operation of educational institutions. The thesis includes appendix that complements the results of the study.