• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gramatiskas kompetences kļūdas 12. klases skolēnu rakstu darbos

Thumbnail
View/Open
306-53784-Seikstule_Ruta_rs12039.pdf (1.315Mb)
Author
Seikstule, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis bakalaura darbs ir veltīts gramatisko kompetences kļūdu izpētei Latvijas 12. klašu skolēnu rakstu darbos angļu valodā kā svešvalodā. Šī darba mērķis ir noteikt visizplatītāko gramatiskās kompetences kļūdas veidu minētajos rakstu darbos. Pētījums tika veikts ar kļūdu analīzes metodi, kas tika izmantota 22 rakstu darbu analīzē, kā arī ar statistisko analīzi, kas tika izmantota iegūto datu tālākai apstrādei. Darba rezultāti liecina, ka visizplatītākais gramatiskās kompetences kļūdas veids Latvijas 12. klašu skolēnu rakstu darbos angļu valodā kā svešvalodā ir saistīts ar gramatiskās noteiktības kategoriju, kurā ietilpst nepareizs artikulu un piederības vietniekvārdu lietojums.
 
This bachelor thesis is devoted to an investigation of the grammatical errors present in written tasks performed by form 12 learners of English as a foreign language in Latvia. The goal of this paper is to identify the predominant type of grammatical error present in the written tasks. The research was carried out by means of Error Analysis, which was applied to the 22 written tasks, as well as statistical analysis, which was further applied to the gathered data. The obtained results indicate that the predominant type of grammatical error present in the written tasks performed by the learners concerns determiners, namely, the incorrect use of articles and possessive pronouns.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32548
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV