Show simple item record

dc.contributor.advisorApse, Vineta
dc.contributor.authorRītiņa, Kristiāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:10:17Z
dc.date.available2016-07-02T01:10:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54059
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32563
dc.description.abstractŠī bakalaura darba pētījuma mērķis bija veikt lingvistisko analīzi korpusam, kas sastāvēja no 20 darba sludinājumiem, lai noteiktu lingvistikās iezīmes, kuras raksturo reģistru un palīdz sasniegt tā komunikatīvos mērķus. Bakalaura darba autore veica šo analīzi, izmantojot Baibera un Konrāda (2009) sarakstu ar lingvistikas iezīmēm. Pētījuma rezultāti parādīja, ka pašas izplatītākās iezīmes ir pirmās un otrās personas vietniekvārdi, īpašvārdi, kuri norāda uz valodām,uzņēmumu nosaukumiem, atvasināti un pamata formas īpašības vārdi, vairāku vārdu leksiskie darbības vārdi. Komunikatīvais mērķis - informēt kandidātu, tiek sasniegts ar abreviatūru un modālo un darbības vārdu, lietvārdu lietošanu,bet īpašības vārdi un vietniekvārdi iezīmēja gan informatīvo, gan reklāmas mērķi.
dc.description.abstractThe aim of the present Bachelor Thesis was to conduct linguistic analysis of the corpus of 20 job advertisements, in order to identify which features characterise the register and help to achieve the communicative purposes. Following Biber and Conrad’s (2009) list of linguistic features, the author of the Thesis carried out the present analysis. The results revealed that the most pervasive features are 1st and 2nd person pronouns, proper nouns indicating languages, names of companies, derived and base form adjectives, multi-word lexical verbs. The communicative purpose of informing the applicant is achieved with the use of abbreviations, modal verbs, nouns, verbs, whereas adjectives and pronouns indicate to informational and promotional objectives.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectjob advertisements
dc.subjectregister
dc.subjectlinguistic analysis
dc.subjectpervasive features
dc.titleDarba sludinājumu reģistra analīze
dc.title.alternativeRegister Analysis of Job Advertisements
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record