Mnemonikas paņēmienu pielietojums leksikas pilnveidei vidusskolā
Author
Lisenko, Agate
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Liepiņa, Dace
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā tika pētītas mnemonisko paņēmienu pielietojuma iespējas veiksmīgākai vārdu krājuma apguvei, ievērojot nepieciešamību skolēniem iegaumēt lielu informācijas apjomu. Par pētījuma metodi tika izvēlēta gadījuma izpēte. Pētījuma dati iegūti ar aptaujas, intervijas, mācīšanas un testēšanas nodarbību palīdzību. Rezultāti pierāda, ka mnemoniskas paņēmienu pielietojums stimulē sekmīgāku vārda krājuma iegaumēšanu, tomēr pētījuma laikā netika ievērota būtiska atšķirība starp pielietotajiem paņēmieniem to efektivitātes ziņā. Pētījums ļauj secināt, ka mnemoniskie paņēmieni veicina vārdu krājuma apgūšanu, tomēr skolēnu individuālās īpatnības un jaunā vārdu krājuma atkārtošanas intensitāte ir būtiski faktori, kas var ietekmēt vārdu krājuma apguves pozitīvu vai negatīvu iznākumu. The Master Thesis is dedicated to the investigation of possibilities to apply mnemonic techniques thus facilitating vocabulary learning in view of the need for learners to store away large segments of information. The case study was chosen as the method of the pilot study. The research data were obtained through questionnaires, interviews, teaching and testing sessions. The results reveal that the application of mnemonic techniques stimulates better retention of the target vocabulary; however, the research did not reveal any significant difference between the effectiveness of the methods in question. The research allows concluding that mnemonic techniques facilitate vocabulary learning; however, the individual characteristics of the students and the intensity of the rehearsal of the newly learned words are substantial factors that may influence the positive or negative outcome of vocabulary studies.