Show simple item record

dc.contributor.advisorLiepiņa, Dace
dc.contributor.authorLisenko, Agate
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:10:19Z
dc.date.available2016-07-02T01:10:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54391
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32574
dc.description.abstractMaģistra darbā tika pētītas mnemonisko paņēmienu pielietojuma iespējas veiksmīgākai vārdu krājuma apguvei, ievērojot nepieciešamību skolēniem iegaumēt lielu informācijas apjomu. Par pētījuma metodi tika izvēlēta gadījuma izpēte. Pētījuma dati iegūti ar aptaujas, intervijas, mācīšanas un testēšanas nodarbību palīdzību. Rezultāti pierāda, ka mnemoniskas paņēmienu pielietojums stimulē sekmīgāku vārda krājuma iegaumēšanu, tomēr pētījuma laikā netika ievērota būtiska atšķirība starp pielietotajiem paņēmieniem to efektivitātes ziņā. Pētījums ļauj secināt, ka mnemoniskie paņēmieni veicina vārdu krājuma apgūšanu, tomēr skolēnu individuālās īpatnības un jaunā vārdu krājuma atkārtošanas intensitāte ir būtiski faktori, kas var ietekmēt vārdu krājuma apguves pozitīvu vai negatīvu iznākumu.
dc.description.abstractThe Master Thesis is dedicated to the investigation of possibilities to apply mnemonic techniques thus facilitating vocabulary learning in view of the need for learners to store away large segments of information. The case study was chosen as the method of the pilot study. The research data were obtained through questionnaires, interviews, teaching and testing sessions. The results reveal that the application of mnemonic techniques stimulates better retention of the target vocabulary; however, the research did not reveal any significant difference between the effectiveness of the methods in question. The research allows concluding that mnemonic techniques facilitate vocabulary learning; however, the individual characteristics of the students and the intensity of the rehearsal of the newly learned words are substantial factors that may influence the positive or negative outcome of vocabulary studies.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectpusaudžu vecumposms
dc.subjectatmiņa
dc.subjectmnemoniskie paņēmieni
dc.subjectbalstvārdu paņēmiens
dc.titleMnemonikas paņēmienu pielietojums leksikas pilnveidei vidusskolā
dc.title.alternativeApplication of Mnemonic Techniques in Vocabulary Development of Secondary School Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record