Korpusu izmantošana angļu akadēmiskās rakstīšanas mācīšanā
Author
Kraukle, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Uz tekstu korpusu lietojuma balstītas valodu studijas ir atzītas par efektīvu metodi dažādu valodas aspektu mācīšanā, sākot ar korpusu analīzi mācību materiālu sagatavei līdz aktīvai korpusu izpētei mācību procesā. Viens no galvenajiem terciārā līmeņa akadēmiskās rakstīšanas apguves uzdevumiem ir leksiskās kohēzijas aktualizācija, tādēļ pētījuma darba mērķis ir veidot un veikt korpusu balstītas darbības, kas veicina studentu un mācībspēku izpratni par leksiskās kohēzijas nozīmi rindkopu rakstīšanā, kā arī veidot studentu korpusu pēc šo darbību pārbaudes. Gadījuma izpētes metodes ietvaros pielietotā kvalitatīvā, kvantitatīvā un korpusa analīze ļāvusi atzīt, ka korpusu balstītas darbības sekmē leksiskās kohēzijas kā svarīgas akadēmiskās rakstīšanas sastāvdaļas, īpaši rindkopu rakstīšanas, apzināšanos. Corpus-based language studies recently have been recognized as an efficient tool for a variety of linguistic aspects to be taught, ranging from corpora consultation for material development to approaches demanding active classroom corpus examination. One of the major objectives of tertiary level academic writing instruction being actualization of lexical cohesion, the goal of the current thesis is to introduce learner-centred and teacher-centred corpus-related activities for improving the aspect of lexical cohesion in students’ writing, and design a learner corpus of paragraphs after piloting these activities. The performance of a case study within which qualitative and quantitative approaches have alternated with corpus analysis has permitted acknowledgment of corpus application as beneficial for promoting awareness of lexical cohesion as a vital component of academic writing, namely paragraph writing.