Show simple item record

dc.contributor.advisorGulbe, Dagnija
dc.contributor.authorBaumane, Daiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:11:41Z
dc.date.available2016-07-02T01:11:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55582
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32880
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tēmu – Komandas darbs ķirurģisko pacientu aprūpes procesā. Tēmas aktualitāti nosaka apstāklis, ka joprojām nav pārliecinošu pētījumu, kas pierādītu komandas darba pārākumu par citiem darba organizācijas veidiem. Pētījuma pamatā pielietota M. Leiningeres māszinību teorija. Bakalaura darba mērķis bija: analizēt komandas darbu ķirurģisko pacientu aprūpē, vienas nodaļas ietvaros. Bakalaura darba uzdevumi bija analizēt literatūras avotus par komandas darba organizēšanu, apkopot komandas locekļu pieredzi saistībā ar komandas darba modeļa ieviešanu ķirurģijas nodaļā, veicot ekspertu intervēšanu, izstrādāt intervijas jautājumus komandas locekļiem, veikt intervijas, apkopot rezultātus, veikt iegūto datu analīzi, izdarīt secinājumus, sniegt ieteikumus. Bakalaura mērķa sasaniegšanai tika pielietota kvalitatīvā pētniecības metode un tika izstrādāti intervijas jautājumi, lai noskaidrotu kā notiek komandas darba organizēšana, noskaidrot māsas lomu pacientu aprūpes procesā, klientu menedžera funkcijas veselības aprūpes iestādē, kā notiek informācijas aprite starp komandām, sadarbība ar pacientu, komandas darba ietekme uz māsas profesionālajām iemaņām, kādas ir organizācijas apmācības iespējas. Pētījums tika veikts Rīgas reģiona X slimnīcas ķirurģijas nodaļā, respondentu skaits – 14, no tiem 12 - komandas locekļi un 2 eksperti. Izvirzītie pētniecības jautājumi bija: 1. Kā notiek komandas darba organizēšana kirurģisko pacientu aprūpes procesā? 2. Kāda ir informācijas aprmaiņa ķirurģisko pacientu aprūpes procesā? Darba gaitā tika noskaidrots, ka saistībā ar komandas darbu tiek pielietotas daudz interpretācijas, šajā gadījumā, komandas eksperti, cienot savus komandas locekļus, ir pielāgojuši modeli savu darbinieku iespējām. Attiecībā uz informācijas apmaiņu, noskaidrojās, ka svarīgs ir jebkurš informācijas veids, bet mutiska informācijas sniegšana ir vissvarīgākā. Atslēgas vārdi: komandas darbs, klientu menedžeris, aprūpe, drošība, informācijas aprite. 
dc.description.abstractBachelor’s work was carried out on the topic – Teamwork in surgical patient nursing process. Topic popularity has been down on a circumstance that there is still no persuasive research, which would prove teamwork elevation to other forms of work organization. M. Leiningers nursing theory was used on this research basis. Bachelor’s work aim was to analyze teamwork in surgical patient nursing process in one specific department. Bacelor’s work tasks were to analyze literature sources about teamwork organizations, gather team members experience in connection with surgical department with the teamwork invention in surgical department, making interviews with the experts. Qualitative research method and designed questions for interview were the tasks which got performed to get bachelor’s work target. Interviewquestions were designed so it would be possible to find out nurses role in patient nursing process, client managment functions in health care institutions, how the information mowement has been circulating between teams, cooperation with patient, teamworks effect on nurses professional skills, what are organizations training options.Design interviews questions for team members, do interviews, gather the results, do data analysis, make condusions, make a recommendations. Research was made in Riga region X hospitals surgical department, number of respondents – 14, 12 of them - team members, 2 of them – experts. Set of research questions were: 1. How is happening the teamwork organization in surgical patient nursing process? 2. What is the information movement in surgical patient nursing process? In the work process it was established that in connection with work, there are a load of interpretations used. In this case, teams, experts, respecting their team members have adjusted model for their employee’s options. Regarding to information movements, it was revealed that any of information form is important, but oral information provision is the most important. Key words: Teamwork, client managment, health care, patients safety, information movement.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedicīna
dc.subjectKomandas darbs
dc.subjectKlientu menedžeris
dc.subjectAprūpe
dc.subjectDrošība
dc.subjectInformācijas aprite
dc.titleKomandas darbs ķirurģisko pacientu aprūpes procesā
dc.title.alternativeTeamwork in Surgical Patient Nursing Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record