• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivācija piedalīties tiešsaistē spēlē Eve Online

Thumbnail
View/Open
309-54096-Malahovs_Davis_dm13022.pdf (2.197Mb)
Author
Malahovs, Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tabuns, Aivars
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats ir “Motivācija piedalīties tiešsaistē spēlē Eve Online”. Darba mērķis ir noskaidrot spēlētāju motivāciju piedalīties tiešsaistes spēlē Eve Online. Darbā ir piecas nodaļas. Pirmajā daļā ir apskatīta Eve Online spēle. Otrajā daļā ir apskatīts ludoloģijas un naratoloģijas nodalījums, sintētiskās pasaules un maģiskā apļa teorijas, datorspēlētāju motivācijas tipoloģijas. Trešajā daļā tiek apskatīti pētījumi par datorspēlētāju motivāciju un ar Eve Online saistītie pētījumi. Ceturtajā daļā ir empīriskā darba metodoloģijas apraksts. Piektajā – empīriskā datu analīze. Darbā tiek secināts, ka spēlētājus piedalīties tiešsaistē Eve Online motivē spēles sniegtās iespējas, kas ļauj socializēties, attīstīt iekšspēles meistarību un radoši izpausties.
 
The topic of term paper is “Motivation to participate in MMO Eve Online”. The paper is aimed to find out the motivation of gamers to participate in Eve Online. The paper consists of five chapters. In the first chapter, Eve Online is described. In the second chapter theories about divide of ludology and narratology, synthetic worlds, magic circle and gamer motivation typology are examined. In the third chapter there is examination of researches about gamers. The fourth chapter describes methodological approach. Fifth chapter features the results of empirical study. It is concluded that video-game players are motivated to participate in Eve Online by videogame’s potential that allows socializing, developing in-game mastery and expressing oneself creatively.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32909
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV