Jelgavas Zinātniskās bibliotēkas ārējās komunikācijas izpēte un pilnveide
Author
Kalnēja, Klinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Nepieciešamība pēc efektīvas ārējās komunikācijas publisko bibliotēku pakalpojumu popularizēšanā pieaug. Bibliotēkām jāpievēršas veiksmīgas komunikācijas veidošanā, lai tās būtu konkurētspējīgas un saglabātu savu vērtību mūsdienu mainīgajā sabiedrībā. Pētījuma mērķis ir izpētīt Jelgavas Zinātniskās bibliotēkas ārējo komunikāciju un izvirzīt ieteikumus tās pilnveidei, balstoties uz bibliotēkas lietotāju, nelietotāju un ekspertu viedokļiem. Pētījuma teorētisko bāzi veido pragmatisms, Gruniga un Hanta četri sabiedrisko attiecību modeļi un Ekoloģiskais komunikācijas procesa modelis. Darbā izmantotās datu ieguves metodes – anketēšana, mediju monitorings un ekspertu intervijas. Pēc pētījuma rezultātiem var secināt, ka JZB ārējās komunikācijas procesi norit veiksmīgi, bibliotēkas lietotāji un nelietotāji ir informēti par bibliotēkas pakalpojumiem un tiek saņemta atgriezeniskā saite. The need for effective external communication of public library services promotion is growing. Libraries need focus on building successful communication in order to be competitive and maintain its value in today's changing society. The purpose of this Master’s thesis is to explore Jelgava Scientific Library external communications and make recommendations for its improvement, based on library users, non-users and expert opinions. The theoretical basis of this thesis consist of pragmatisms, Grunig and Hunt four models of public relations and David Fougler ecological communication process model. Research result confirm that external communication in Jelgava Scientific library is successful, library users and non-users are aware of library service and feedback is ensured.