Publiskas bibliotēkas pakalpojuma kvalitāte: krājuma izvietojums
Автор
Deksne, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Krājuma izmantošana ir bibliotēkas galvenais pakalpojums, ko nepieciešams popularizēt un kvalitatīvi izvietot. Mazumtirdzniecībā izmantotie preču izvietošanas principi var noderēt kā vadlīnijas krājuma izvietojuma uzlabošanai. Pētījuma "Publiskas bibliotēkas pakalpojuma kvalitāte: krājuma izvietojums" mērķis ir noskaidrot, vai mazumtirdzniecības principus var pielāgot bibliotēkas kontekstam, un kādi faktori to ietekmē. Veiktas trīs gadījumu analīzes, vērtējot krājuma izvietojumu, rīkotas daļēji strukturētas intervijas ar bibliotēku darbiniekiem, lietotāju anketēšana. Pētījuma rezultāti norāda, ka bibliotēkās krājuma izvietojumam jau izmanto daudz mazumtirdzniecības principus, tomēr vairāki faktori ietekmē to attīstību. Rezultātu interpretēšanai izmantotas pragmatisma un pārlūkošanas teorijas, kā arī mazumtirdzniecības jēdzieni. One of the main services of a public library is the collection. Publicity and proper arrangement is crucial in enhancing user experience. Concepts used in retailing can be useful in planning collection layout and merchandising. The purpose of this research is to analyze the possibility of adapting retailing concepts of merchandising and store layout to public library and determine the factors that influence it. Three case studies are carried out using user satisfaction questionnaire and interviews with library staff and management as well as analysis of the collection layout. The results show that libraries use a lot of the retailing concepts already, but more space and knowledge is needed to further develop them. Concepts of pragmatism, browsing, retailing and merchandising have been used to interpret the results.