Vizuālās metaforas karikatūrās: Gata Šļūkas zīmēto karikatūru semiotiskā analīze (delfi.lv, gatissluka.com, la.lv un skats.lv karikatūru arhīvs, 2010 - 2015)
Author
Vanaga, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Vizuālās metaforas karikatūrās: Gata Šļūkas zīmēto karikatūru semiotiskā analīze (delfi.lv, gatissluka.com, la.lv un skats.lv karikatūru arhīvs, 2010 - 2015)” pētījuma problēma ir karikatūru kā reprezentācijas un informācijas nesēja loma, izmantojot vizuālās metaforas. Pētījums balstīts uz divām pamata teorētiskajām pieejām – semiotisko kontentanalīzi, ar kuras palīdzību tiek analizētas karikatūras un semiotiskās iezīmes atsevišķās kategorijās, kā arī auditorijas aptauja interneta vidē, kuras laikā tiks noskaidrots respondentu viedoklis par karikatūru nozīmi komunikācijā, kā arī to vērtējums dažādās jomās. Pētījuma galvenais mērķis ir izpētīt karikatūrās izmantotās vizuālās metaforas un uztveršanu auditorijā. Mērķa sasniegšanai izmantota semiotiskā kontentanalīze un auditorijas aptauja kā metodes. Darbs sastāv no trim daļām – karikatūru un humora teorētiskā apskata, pētniecības metodēm, rezultātu atspoguļošanas un secinājumu izdarīšanas. The research problem of bachelor thesis “Visual metaphors in cartoons: Semiotic analysis of Gatis Šļūka’s cartoons (Delfi.lv, gatissluka.com, la.lv and skats.lv archive of cartoons, 2010 - 2015)” is cartoons’ as representor and information holder role through visual metaphors. The survey is based on two basic theoretical approaches - semiotic content analysis (cartoons are analyzed and categorized in various categories), and audience survey on the Internet, in which will be revealed respondents' opinion about the importance of communication with cartoons, their assessment in different areas as well. The main research goal is to study visual metaphors used in cartoons and capture the audience about their opinion. For attaining the goal semiotic content analysis and audience survey will be used. The work consists of three parts - a caricature and humor theoretical review, research methods, results and conclusions.