• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo imigrantu (50-62) sevis prezentēšanas prakses sociālajos tīklos

Thumbnail
View/Open
309-55040-Bartulsone_Madara_mb13070.pdf (1.655Mb)
Author
Bartulsone, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Digitālo imigrantu (50-62) sevis prezentēšanas prakses sociālajos tīklos” mērķis ir izpētīt, kā 50 līdz 62 gadus veci cilvēki izprot un veic sevis prezentēšanu sociālajos tīklos, kā arī apzināt prezentācijas atšķirības sociālajos tīklos Facebook un Draugiem. Darba teorētiskajā daļā aplūkoti digitālās identitātes un sevis prezentēšanas jēdzieni digitālās lietotprasmes un paaudžu kontekstā. Metodoloģijas daļu veido anketēšanas, kontentanalīzes un intervijas apraksts, bet empīriskajā daļā apkopoti pētījuma rezultāti. Tiek secināts, ka digitālajiem imigrantiem ir zināšanas par sevis prezentēšanas būtību, tomēr praksē tās ne vienmēr tiek pielietotas. Savukārt populārākais sevis prezentēšanas rīks ir profila bilde.
 
The bachelor thesis “Self-presentation practice in social networks by digital immigrants (50-62)” aim is to research how people in age 50 – 62 represent themselves in social networks as well as to identify self-presentation differences in social networks Facebook and Draugiem. The theoretical part deals with explanation of digital identity and self-presentation in context of digital literacy and generations. The methodological part includes the use of surveys, content analysis and interviews. In the empirical part it was clarified that digital immigrants have knowledge about self presentation, but in practice it is not always applied. However, the most popular self presentation tool is a profile picture.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32942
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV