• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas modes zīmolu komunikācija un tēls sociālo tīklu vietnē "Facebook" un "Instagram": "Narciss", "One wolf" un "Inch2" piemēri

Thumbnail
View/Open
309-55101-Garanina_Jelena_jg13061.pdf (1.556Mb)
Author
Garaņina, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kazaka, Olga
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba "Latvijas modes zīmolu komunikācija un tēls sociālo tīklu vietnē "Facebook" un "Instagram": "Narciss", "One wolf" un "Inch2" piemēri" mērķis ir noskaidrot Latvijas modes zīmolu komunikācijas nodrošināšanas aspektus un pielietotos rīkus savas auditorijas sasniegšanai; noskaidrot zīmolu tēlu, izejot no zīmola publicētās informācijas sociālajos tīklos un lietotāju komentāriem, kā arī veiktās aptaujas rezultātiem. Darba teorētisko daļu veido tēla teorijas, kā svarīgākā zīmola daļa, korporatīvā komunikācija, kuras ietvaros apskatīti D. Gruniga un T. Hanta sabiedrisko attiecību modeļi, kā arī sociālie tīkli un to funkcionēšanas īpatnības, iespējas organizāciju komunikācijai. Izvēlētās pētniecības metodes ir aptauja, kontentanalīze un semantiskā diferenciāla metode, un empīriskajā daļā ir veikta sociālo tīklu modes zīmola profilu analīze, kā arī veikta respondentu aptauja. Secinājumos, pamatojoties uz teorētisko bāzi, ir apkopoti pētījuma rezultāti.
 
Bachelor thesis "Latvian fashion brand communication and image of the social networking site "Facebook"and "Instagram": "Narciss", "One Wolf" and "Inch2" examples" is to clarify the Latvian fashion brand communication security aspects and apply tools for your audience being reached ; to clarify the brand image leaving the brand information published on social networks and user comments, as well as survey results. The theoretical part consists of the image of the theory that the most important part of the brand, corporate communication, within which addresses D. Grunig and T. Hunt public relations models, as well as social networks and the functioning of the special features, the possibilities for the organization of communication. Selected survey research methods are content analysis and semantic differential method and the empirical part of the social network of fashion brand profile analysis, as well as carried out the survey respondents. Conclusions based on the theoretical framework summarizes the results of the study.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32945
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV