• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Droša un atbildīga auto satiksme: Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņas "Skaties ceļam acīs!" piemērs

Thumbnail
View/Open
309-55222-Vanags_Edzus_ev10061.pdf (938.2Kb)
Author
Vanags, Edžus
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Droša un atbildīga auto satiksme: Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņas „Skaties ceļam acīs!” piemērs” ietvaros tika noskaidrots kādi un cik lielā mērā ir bijuši efektīvi kampaņā „Skaties ceļam acīs!” ietvertie pārliecināšanas līdzekļi un kā tie ir ietekmējuši autovadītāju braukšanas paradumus. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta teorija par sociālo mārketingu, kampaņām un to pārliecināšanas līdzekļiem, uzvedības maiņas teorijas, kā arī tieši Ceļu satiksmes drošības direkcijas raksturojums un kampaņu veidošanas stratēģijas. Pētījums veikts kā gadījuma izpēte, ietverot dažādas pētniecības metodes –intervijas, anketēšanu, fokusgrupas diskusiju un semiotisko analīzi.
 
In the framework of the bachelor’s work „Safe and responsible car traffic: example of the Road Traffic Safety Directorate campaign „Skaties ceļam acīs!”” is to clarify what kind of persuasion means are included in the campaign „Skaties ceļam acīs!”, how effective they are and what influence they have on driving habits of drivers. In the theoretical part there is viewed the theory of social marketing, campaigns and its means of persuasion, behavior change theories as well as the characteristics of the Road Traffic Safety Directorate and its strategy of making campaigns. The research is made as Case study including different research methods –interviews, survey, focus group discussion and semiotic analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32956
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV