• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālais medijs YouTube: sponsorēšana kā reklāmas veids skaistuma, modes un dzīvesstila video emuāros

Thumbnail
View/Open
309-55244-Kremane_Laura_lk13125.pdf (696.8Kb)
Author
Krēmane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Sociālais medijs YouTube: sponsorēšana kā reklāmas veids skaistuma, modes un dzīvesstila video emuāros” galvenie pētnieciskie jautājumi ir - vai YouTube video emuāru sponsorēšanas tendences Latvijas un ārzemju gadījumos ir atšķirīgas, un vai auditorijas attieksmi pret video sniegto informāciju ietekmē tā sponsorētais saturs? Darba teorētiskajā daļā aplūkoti sociālo mediju sponsorēšanas, līdzdalības kultūras koncepti un dramaturģiskā pieeja, sniegts digitālās reklāmas raksturojums. Metodoloģiskajā daļā pamatota tādu metožu kā kvantitatīvās kontentanalīzes, daļēji strukturētās intervijas un interneta aptaujas izvēle. Empīriskajā daļā analizēti 233 YouTube video, 2130 tiem pievienotie komentāri un aptaujāti 116 respondenti. Pētījuma rezultāti atklāja galvenās sponsorēšanas izpausmes kā Latvijas, tā ārzemju gadījumos.
 
The bachelor’s thesis “Social media YouTube: sponsorship as a type of advertising in beauty, fashion and lifestyle vlogs” main research questions are: are there differences between sponsorship tendencies in Latvian and foreign Youtube vlog cases; are attitudes of vlog audiences influenced by the sponsored content? In the theoretical part the essence of social media sponsorship, participatory culture concepts and dramaturgical approach are explained. The method of research is combination of quantitative content analysis, semi-structured interview and internet survey that is discussed in methodology part. In the empirical chapter in total 233 YouTube vlogs, 2130 its commentary and survey with participation of 116 respondents are analyzed. Results of the research revealed the main expressions of sponsorship in both Latvian and foreign cases.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32960
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV