Sociālais medijs YouTube: sponsorēšana kā reklāmas veids skaistuma, modes un dzīvesstila video emuāros
Author
Krēmane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Sociālais medijs YouTube: sponsorēšana kā reklāmas veids skaistuma, modes un dzīvesstila video emuāros” galvenie pētnieciskie jautājumi ir - vai YouTube video emuāru sponsorēšanas tendences Latvijas un ārzemju gadījumos ir atšķirīgas, un vai auditorijas attieksmi pret video sniegto informāciju ietekmē tā sponsorētais saturs? Darba teorētiskajā daļā aplūkoti sociālo mediju sponsorēšanas, līdzdalības kultūras koncepti un dramaturģiskā pieeja, sniegts digitālās reklāmas raksturojums. Metodoloģiskajā daļā pamatota tādu metožu kā kvantitatīvās kontentanalīzes, daļēji strukturētās intervijas un interneta aptaujas izvēle. Empīriskajā daļā analizēti 233 YouTube video, 2130 tiem pievienotie komentāri un aptaujāti 116 respondenti. Pētījuma rezultāti atklāja galvenās sponsorēšanas izpausmes kā Latvijas, tā ārzemju gadījumos. The bachelor’s thesis “Social media YouTube: sponsorship as a type of advertising in beauty, fashion and lifestyle vlogs” main research questions are: are there differences between sponsorship tendencies in Latvian and foreign Youtube vlog cases; are attitudes of vlog audiences influenced by the sponsored content? In the theoretical part the essence of social media sponsorship, participatory culture concepts and dramaturgical approach are explained. The method of research is combination of quantitative content analysis, semi-structured interview and internet survey that is discussed in methodology part. In the empirical chapter in total 233 YouTube vlogs, 2130 its commentary and survey with participation of 116 respondents are analyzed. Results of the research revealed the main expressions of sponsorship in both Latvian and foreign cases.