• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"McDonald's" reklāmas analīze Latvijā un Maltā - starpkultūru atšķirīgā uztvere

Thumbnail
View/Open
309-55342-Barkevica_Santa_sb10128.pdf (3.170Mb)
Author
Barkēviča, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbā ““McDonald's” reklāmas analīze Latvijā un Maltā – starpkultūru atšķirīgā uztvere” galvenais problēmjautājums, kas jānoskaidro, vai starptautisks uzņēmums var izmantot viena stila reklāmas kampaņu divās dažādās valstīs – Latvijā un Maltā. Galvenais darba mērķis ir noskaidrot, vai starptautisks uzņēmums var veidot vienu reklāmas kampaņu shēmu, un to izmantot dažādās valstīs, kur atrodas tā franšīzes vai filiāles, un kā starpkultūru atšķirība ietekmē reklāmas uztveri. Veicot aptaujas, intervējot un anketējot cilvēkus, analizējot kampaņas datus, jāizpēta un jārod secinājumi izvirzītajai hipotēzei - reklāmas uztveri ietekmē mentalitāte un kultūras atšķirība.
 
The bachelor thesis ““McDonald's” advertisement analyses in Latvia and Malta – different intercultural perception” the main challenge that should be asked whether an international company can use one style ad campaign in two different countries - Latvia and Malta case. The main business objective is to find out whether an international company can create a single ad campaign up and use it in different countries where they have the franchise or its affiliates. Surveys, questionnaires and interviews with people in the analysis of campaign data, explore and find the conclusions of the hypothesis - advertising perception affects the mentality and cultural difference.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32981
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV