Mūzikas instrumentu veikala interjera dizaina izveides specifika
Author
Voicišs, Eduards
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mežulis, Jānis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā “Mūzikas instrumentu veikala interjera dizaina izveides specifika” autors izpētīja mūzikas instrumentu veikalu interjeru Latvijā. Galvenā uzmanība tika vērsta uz to, kāds ir to funkcionālais iekārtojums un kā vajadzētu iekārtot veikala telpas, lai pilnvērtīgi spētu nodrošināt pareizu instrumentu eksponēšanu un testēšanu. Tēmas izvēlē diplomdarba autoru ietekmēja esošo mazumtirdzniecības mūzikas veikalu Latvijā telpu iekārtojums, preču izvietojums un kopējais telpu dizaina modelis. Ar šo pētījumu diplomdarba autors vēlējās izzināt, kādi ir galvenie kritēriji izvēloties un realizējot noteiktu dizaina konceptu iekārtojot konkrētu mūzikas instrumentu veikalu. Diplomdarba autors uzskata, ka šī tēma ir aktuāla, jo kā jebkuram citam veikalam, arī mūzikas instrumentu veikalam ir savas prasības, kas ir jāievēro, lai pilnvērtīgi spētu eksponēt preces, izveidojot un iekārtojot mūsdienīgu dizainu. Diplomdarbs ir veidots no trīs daļām, kur pirmajā no tām tiek izpētīts kā radās mūzikas instrumentu tirdzniecības vietas 19.gs. Eiropā un Amerikā, noskaidrojot, kādas ir raksturīgās tirdzniecības iezīmes šajā periodā un kā mūzikas instrumentu izgatavotāji pārdeva tos. Tika izpētīti mūsdienīga mūzikas veikala izveides un iekārtošanas pamatprincipi, pēc kuriem ir iespēja uzlabot veikala tēlu un to vizuālo pievilcību. Tika izpētīta arī vienas no galvenajām mūzikas instrumentu veikala daļām – akustiskās telpas, kur tiek testēta un pārbaudīta mūzikas instrumenta skaņas kvalitāte, izveides un iekārtošanas pamatprincipi. Otrajā pētnieciskajā daļā ir analizēti Latvijā esošie mūzikas instrumentu veikali, to iekārtojums un dizains. Trešo daļu veido radošais darbs, kurā darba autors, pamatojoties uz pirmās un otrās daļas secinājumiem, ir izveidojis funkcionālu mūzikas instrumentu veikala dizaina projektu. Diplomdarba rakstīšanas laikā autors nonāca pie secinājumiem, ka Latvijā neviens mūzikas instrumentu veikals nav būvēts speciāli mūzikas instrumentu tirdzniecībai un lielākajiem no tiem telpas nepieder, bet ir īrētas, līdz ar to ir jārēķinās ar to īpašnieku noteikumiem un prasībām. Mūzikas instrumentu veikali pamatsortimenta preču eksponēšanai izmanto speciāli tiem paredzētus āķus un statīvus. Mikrofonus, ģitāras pedāļus, mutes harmonikas un citus mazos instrumentus eksponē vitrīnās ar apgaismojumu, kur klienti var tos ērtāk apskatīt. Mūzikas instrumentu aksesuāri un dažādi sīki piederumi tiek tirgoti aiz letes, jo gandrīz katram aksesuāram ir vairākas alternatīvas izvēles un specifika, par kuru parasti pircēju konsultē pārdevējs. Visiem apskatītajiem mūzikas instrumentu veikaliem ir neliela noliktava precēm un kastēm regulāro pirkumu iesaiņošanai. Instrumentu grupu zonas ir sadalītas loģiski un attiecīgi pēc tā pielietojuma. Telpas apgaismojums ir vidēji gaišs, neradot pārlieku gaišu vidi, kas mūzikas instrumentiem un kopējai telpai nedotu tā mājīgo sajūtu. The author of thesis “The specific of musical instruments store interior design creation” made a research of interior of music stores in Latvia. The main attention was put on functionality and principles of furnishing to provide proper displaying and demonstrating of musical instruments. In choosing the theme the author was influenced by current music store design and interior in Latvian retail environment. The aim of research was to find out the main conditions and principles of creating interior and design of each music store. Actuality of the theme is reasoned by the fact that as every store, musical instruments store also has its own requirements for successful and a wholesome displaying goods by creating modern design and interior. The thesis consists of three chapters, where first chapter shows the history of musical instruments stores in Europe and America in 19th century and provides information of main typical features of trade and how musical instrument makers sale their goods. The author explored modern concept of musical instruments store creation and possibilities of improvement of store image and visual performance. The author found out main musical instruments store parts which are acoustic room, where the quality of musical instruments tested is and how this room should be made. In second chapter the author describe and analyze design and furnishing of musical instruments stores in Latvia. Third part is practical work of the author, where taking in consideration research of first and second chapters is made functional musical store design project. During writing the thesis the author came to the conclusions that no one musical instruments store in Latvia is made special for musical instrument sale and most of them have rental space, what means that it has less transformation possibilities. There are used special hooks and racks to display musical instruments in the store. Microphones, guitar pedals, harmonicas and other small instruments are stored in lighted displays, where it is easy to view them. Musical instrument accessories are displayed behind the counter because of they have a lot of alternatives and to sell out the right one there is sales assistant consultation needed. All explored musical instruments stores have their storage room for goods and packaging materials. Stores are divided in instrumental group zones according to logical displaying of musical instruments. The lightening of space is usually medium, to not to create too light environment.