• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ievada uzdevumi skolēnu lasītprasmju attīstībai sākumskolas angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-54233-Martusa_Evija_em12069.pdf (6.960Mb)
Author
Martuša, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Lasīšanas prasmes tiek izmantotas, lai iegūtu un saglabātu informāciju un zināšanas. Tādēļ diplomdarba autore domā, ka skolēnu lasīšanas prasmes vajadzētu attīstīt sākumskolas angļu valodas stundās, piedaloties ievada uzdevumos. Pētījuma mērķis ir uzzināt, kā ievada uzdevumi palīdz jauniem skolēniem attīstīt viņu angļu valodas lasīšanas prasmes. Izvēlētā pētījuma metode ir atsevišķa gadījuma pētījums, īstenots Brīvajā Māras skolā 4. klasē. Datu vākšanas metodes ir intervija ar angļu valodas skolotāju, divas anketas skolēniem, skolotāja novērojuma žurnāla ieraksti un skolēnu atgriezeniskā saite pēc katras no 7 novadītajām mācību stundām ar fokusu uz lasīšanas ievada uzdevumiem.Tika noskaidrots, ka piedaloties ievada uzdevumos, skolēni attīstīja lasīšanas izpratnes prasmes un jutās gatavi pildīt nākamos lasīšanas uzdevumus.Tika secināts, ka skolēnu angļu valodas lasīšanas izpratnes prasmes var tikt attīstītas, ja viņi ir nodrošināti ar rakstisko informāciju.
 
Reading skills are used to acquire and maintain information and knowledge. Thus, the author of the Diploma Paper thinks that students English reading skills should be developed in the primary school English lessons by taking part in warm-up activities. The aim of the study is to find out how warm-up activities help young learners to develop their English reading skills.The chosen method of the research is a case study carried out in Free Mara’s School in Form 4. The data collection methods are an interview with an English teacher, two questionnaires given to students, the teacher’s journal entries and students’ feedback after each of 7 conducted lessons with the focus on reading warm-up activities.It was found out that participating in warm-up activities students developed their reading skills for comprehension and felt prepared to do the reading tasks. It was concluded that students’ English reading skills for comprehension could be developed if they were provided with some written information.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33067
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV