• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītības standarta informātikas mācību priekšmetā atbilstība mūsdienu skolēnu zināšanām

Thumbnail
View/Open
299-54303-Serzane_Ilze_is12155.pdf (1.115Mb)
Author
Seržāne, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Izglītības standarta informātikas mācību priekšmetā atbilstība mūsdienu skolēnu zināšanām” autore pēta teoriju par informātikas definīciju un noskaidro kādai vajadzētu būt praktisku darbību veikšanas ar datoru ietekmei uz skolēnu prasmēm. Lai sasniegtu diplomdarba mērķi un izstrādātu diagnosticējošo darbu informātikas mācību priekšmetā pamatskolai, autore apkopoja teoriju par mācību sasniegumu vērtēšanu. Empīriskajā daļā ir realizēts izstrādātais diagnosticējošais darbs, veikta skolēnu aptauja un intervēti eksperti. Balstoties uz iegūto informāciju, galvenais secinājums - izvirzītā hipotēze neapstiprinās. Atslēgas vārdi: izglītības standarta atbilstība, diagnosticējošais darbs, informācijas tehnoloģiju laikmets, mācību sasniegumi informātikā, pieredzes pārveide prasmēs.
 
In diploma "Education standard of informatics subjects conformity to nowaday's pupils knowledg" author explores the theory of informatics definition and identify what should be the impact on student’s knowledge by practical actions with the computer. To achieve the aim of the diploma and develop diagnostic work in informatics subject in primary school, author summarized the theory of learning achievements evaluation. In the empirical part is realized developed diagnostic work, carried out a survey of students and interviews with experts. Based of the information obtained, the main conclusion - the hypothesis is not confirmed. Keywords: education standard compliance, diagnostic work, information technology era, learning achievements in informatics, experience transformation in skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33074
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV