Sociālpedagoģiskā darbība sociālās atstumtības mazināšanā 5. - 8. klasēs
Author
Alsberga, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Par Sintijas Alsbergas diplomdarba tēmu tika izvēlēta “Sociālpedagoģiskā darbība sociālās atstumtības mazināšanā 5. – 8. klasēs”. Pētījuma mērķis ir raksturot sociālo atstumtību un tās izpausmes veidus 5. – 8. klasēs, kā arī izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu skolēnu sociālās atstumtības mazināšanā. Teorētiskajā daļā ir aprakstīts sociālās atstumtības vispārējs raksturojums, sociālās atstumtības riska faktori bērniem un jauniešiem, kā arī pusaudžu sociālā atstumtība klasē. Praktiskā daļa sastāv no pētījuma par sociālo atstumtību 5. – 8. klasēs, kā arī tajā ir iekļauta sociālpedagoģiskās darbības programma un tās aprobācija pusaudžu sociālās atstumtības mazināšanai. Sociālpedagoģiskā programma tika izveidota, pamatojoties uz veikto pētījumu vispārizglītojošā skolā Rīgā. The theme of the diploma paper of Sintija Alsberga is Socio-Pedagogical Activity in Order to Reduce Social Exclusion in Forms 5 to 8. The goal of this research is to describe social exclusion and the ways it is displayed in Forms 5 to 8 and to develop and approbate socio-pedagogical programme with an aim to reduce social exclusion among students. In the theoretical part a general overview of social exclusion is given, the risk factors of social exclusion for children and teenagers are described, and also social exclusion of youngsters in classes is discussed. The practical parts consists of the analysis of social exclusion in Forms 5 to 8. The practical part also includes a socio-pedagogical activity programme and its approbation for reducing social exclusion among youngsters. The socio-pedagogical programme was developed on the basis of a study carried out in a comprehensive school in Riga.